Jump to content

Hva er din mening om Ruger no3.


Steve

Recommended Posts

Jeg er i beit for ei fin småviltrifle, og på kjøp og salg sidene her på forumet er det en hyggelig kar som selger en Ruger no3, og jeg har fått en god del info av han allerede.

 

Da jeg kjenner lite til rifletypen så ønsker jeg at alle som har noen formening om rifla kommer med sine tanker.

 

Litt kjenner jeg til Ruger sånn generelt, da jeg har eid en Ruger m77 compact 223Rem selv for ikke så lenge siden.

Der var avtrekket litt luggete, og den måtte beddes før i det hele tatt å fungere skikkelig..den ble solg pga "ikke tilfredstillende presisjon" og høyt smell med sine 16.5 tommer løp uten demper.

 

Men det er jo ikke sikkert mitt inntrykk av ruger er riktig, et våpen er ikke så mye å basere sine bastante meninger på...

 

Rifla blir primært et fjellrypevåpen så skuddholden blir ikke all verdens lang, men det er små mål uansett som krever litt presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Fin mekanisme. Pipe som kan være lunefull og "rufsete". Spesiell stokk som krever tilvenning. Siden det ikke er pistolgrep, krever det tilvenning å få et godt grep. Oversiden av stokken er flat, så det du får en relativt skarp kant i kinnet når du legger an. Ellers kort og fin børse.

 

sofakriger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...