Jump to content

Skogsfugljakt i Romeriksåsen, tips? Evt. Jaktkamerat?


Emilio

Recommended Posts

Vel, er en gutt på 17 år om kommer fra en ikke-jaktende familie, og skulle gjerne fått prøvd skogsfugljakt;noe som er lettere sagt en gjort. Tenkte å kjøpe meg et jaktkort i Åsen, og prøve meg litt fram. Men er liksom ikke bare å ta hagla på ryggen, gå ut og skyte skogsfugl. Så om noen er litt kjent i området og muligens hadde hatt lyst på en jaktpartner for en dag, eller delt noen tips om områder ville jeg ha satt stor pris på det - skulle bare gjerne prøvd det, og gått ut i skogen med litt selvtillit.

Kunne eventuelt byttet mot noe dyngejakt om ønskelig, men kanskje ikke så lukrativt..

Lov å prøve...

Link to comment
Share on other sites

En gang var til og med hele panserbataljonen i nordnorge med meg i skogen

 

Mr. Hassel, du har misforstått settingen som var den gangen i Nord. De var ikke MED deg i skogen, de var der for å passe på deg! :lol:

 

Skulle også gjerne stille opp i Romeriksåsen, men det er nok alt for mange år siden jeg tråkket rundt der, så jeg er nok ikke så kjent lenger. Jaktet ikke såmye den gang, men har mange timer med turgåing der.

 

Ellers så er det vel et par lokale jeger og fisk foreninger som har noen tips. Finn ut hvor i åsen dere vil jakte, så kan dere jo kontakte de lokale JFF via njff.no sidene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...