Jump to content

Reloader 17 er lik ???


seawolf

Recommended Posts

Mener å ha lest ett sted at Alliant Reloader krutt egentlig er Normakrutt som ikke holdt nok konsistensitet til å markedsføres av Norma, og dermed selges under Alliant Reloader-navnet i USA.

 

Noen av hjemmeladingsekspertene som kan bekrefte / avkrefte dette?

Grunnen til spørsmålet er at jeg har funnet en god ladning for 375 Ruger med RL 17

Link to comment
Share on other sites

Alliant, Norma, RWS og Rhino er alle merker på Krutt produsert hos Eurenco Bofors. At Alliant er Norma krutt som ikke holdt mål høres omtrent like smart ut som at Norma krutt er Bofors krutt som ikke holdt mål :-)

 

Anbefaler alle som er interessert i emnet å kjøpe Alt om Krutet og litt til. Mye å lære der

 

Spørsmålet var Reloader 17. Re 17 er IKKE et Bofors produkt, men derimot fra Sveits. Pr idag er dette kruttet ikke tilgjengelig i noen annen form enn Re-17

 

Rhino 17 og URP er derimot svært nært beslektet

Link to comment
Share on other sites

Mener å ha lest ett sted at Alliant Reloader krutt egentlig er Normakrutt som ikke holdt nok konsistensitet til å markedsføres av Norma, og dermed selges under Alliant Reloader-navnet i USA.

 

Noen av hjemmeladingsekspertene som kan bekrefte / avkrefte dette?

Grunnen til spørsmålet er at jeg har funnet en god ladning for 375 Ruger med RL 17

Hvordan ligger vekten på RL 17 kontra URP og IMR 4350?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Bumper denne, noen som vet om dette kruttet er mulig å få kjøpt i Norge eller andre skandinaviske land? Skulle gjerne prøvd dette sammen med 208 grs Amax og 308win, da skulle godt over 800 m/s være mulig med 55-60cm pipe. Da er vel 308'en godt inne på 6,5x55 nivå hva vindavdrift angår...

Link to comment
Share on other sites

Bumper denne, noen som vet om dette kruttet er mulig å få kjøpt i Norge eller andre skandinaviske land? Skulle gjerne prøvd dette sammen med 208 grs Amax og 308win, da skulle godt over 800 m/s være mulig med 55-60cm pipe. Da er vel 308'en godt inne på 6,5x55 nivå hva vindavdrift angår...

Hvis du mener IMR 4350, har jeg ikke sett at noen i Scandinavia har dette kruttet til salg etter att jeg kjøpte opp

restlageret i Sverige: 10 bokser (2010).

Kruttet er ikke raskt nok til å få de hastigheter du ønsker i 308.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...