Jump to content

NM Bane 2010


RobertF

Recommended Posts

Vi i Mysen Pistollag har gleden av å invitere til NM 25m og 50m på Korterudmyra pistolbane.

NM i pistol vil foregå i tiden 3 – 8 juli 2010. (på samme sted som NM felt 2008)

 

Påmeldingsfristen er satt til 31.mai, og den vil starte 1.april.

 

Påmelding skjer via Mysen PL sine hjemmesider http://www.mpl.no Der vil vi også legge ut løpende informasjon. Startavgift kr.350 pr. øvelse

 

Husk påmelding er ikke gjeldende før penger er registrert på konto.

 

Det vil bli mulighet for å etteranmelde seg på ledige plasser etter 31 mai med et tillegg på 150,-

Dere må da betale ved ankomst. Vi har kortterminal i sekretariatet og kiosk.

 

Øvelsene skytes som følger:

 

Lørdag 3.7.2010 Fripistol

Søndag 4.7.2010 Silhuett

Mandag 5.7.2010 Hurtig Fin og grov

Tirsdag 6.7.2010 Standard

Onsdag 7.7.2010 VM press Fin og grov

Torsdag 8.7.2010 VM duell Fin og grov

 

Overnattingmuligheter finnes på følgende steder:

Ditt Gjestehus Momarken tlf: 93 22 33 63 10.min fra banen

Smaalenene Hotell Askim tlf: 69 89 40 40 20 min fra banen

Solstrand Terrasse Ørje tlf: 69 81 21 37 40 min fra banen

Ramstadkrysset Bensinstasjon Campingplass tlf: 69 89 11 26 10 min fra banen

 

Her kan dere se litt hva Indre Østfold har å tilby: http://www.visitindre.no

 

Spørsmål kan sendes på mail til paamelding@mpl.no

 

Vi ønsker alle skyttervenner velkommen til en trivelig NM uke

 

Mvh

Mysen Pistollag

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Spørs jo hva man ønsker og høre det? Ros eller ris? Eller hva med konstruktiv kritikk.....?

 

Ros, hyggelig folk som alltid. Ett flott sted med mange muligheter. En arrangør som gjør sitt beste....god mat og hyggelige priser i kantinen. Grei premiering var det også

 

Ris, for høy startkontigent gjør at mange dropper å stille for å være listefyll. 150.- for etterpåmelding er også noe høy. Tull med elektronikk som skaper forsinkelse er vel påtide og bli kvitt når vi har gjort dette så mange år. En annen ting er folk som er inne på standplass under skyting ikke kan stå i ro eller holde kjeft. Mange skyttere liker ikke at det tusler folk bak under skyting ei at noen småsnakker med "kompisen". Live visning på "arena'n" var litt for hjemme snekret og funket dårlig til tider.

 

Andre ting som man burde ta med seg videre er det å tvinge skyttere til å skyte på tidspunkter som ikke passer med tanke på jobb eller lang kjøring. Det å starte skyting kl 06 eller 07 om morgenen er heller ikke spesielt ønskerlig.

 

I år hadde arrangøren kun 30 skiver noe som er litt lite på ett så sentralt sted. Tror man bør spikre at man ikke kan skyte FØR kl 0800 og ETTER kl 1700, da bør man heller dele det opp over flere dager.

 

Det var også skyttere som skulle skyte tidlig på morgenen for så skyte igjen på kvelden, hva skal disse liksom gjøre i mellomtiden? Vi har ikke flere deltagere enn at vi bør kunne få til ett opplegg som alle skytterne er fornøyd med. Jeg personlig er fornøyd med mine skytetider (etter en liten endring) men jeg vet at det er mange som ikke akkurat hopper i taket pga årets løsning.

 

Ett tips til må være at skal man la folk lage vaffler bør de også vite hvordan de skal stekes. De som ble solgt nede ved banen var mer lik kjeks enn vaffel ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan noen fortelle/forklare meg hvordan en skal bruke fotodokumentasjon i dømming? I hvilke situasjoner og hvilke øvelser? Hvor mange skyttere kan det være per dommer/fotograf? Er det krav til kamera og fotoopplæring av dommere?

Link to comment
Share on other sites

Det er mange som har meninger om mangt her, og det synes jeg er bra. Det er etter min mening bedre at folk bryr seg enn at de gir f***. Engasjement er en fin ting!

 

Jeg skjøt alle baneøvelsene unntatt de to første dagene, og jeg likte heller ikke benkene på standplass. Men jeg tilpasset meg. Jeg sto litt langt til høyre på standplass slik at jeg kunne holde våpenet ved siden av benken. Jeg holder uansett mye lavere enn 45 grader. Ellers må jeg si meg enig med en av mine gode skyttervenner som klaget på lite plass på benken: (Han sa at monitoren tok så mye plass at det var nesten umulig å få plass til kikkerten...) Benken kunne gjerne ha vært dobbelt så dyp siden den var forholdsvis smal. Fotodømming var uansett en god ide! Påstand mot påstand er alltid uheldig.

 

Andre ting som har vært nevnt:

 

Jeg har alltid syntes at det er unødvendig dyrt å etteranmelde seg. Så lenge det er ledig plass på et allerede oppsatt lag kan jeg ikke skjønne at det skal koste 150,- ekstra for den skytteren. Kanskje noen kan ta seg bryet med å forklare dette for meg?

 

Jeg føler også med de som måtte stå opp før fanden fikk tøflene på seg for å skyte hurtig fin. Man vil tro at arrangøren kunne ha avviklet et lag eller to dagen før, eller at man kunne ha "komprimert" lagene litt. Færre tomme plasser og mere blanding av klasser. Og om de siste finskytterne hadde måttet skyte sammen med de første grovskytterne tror jeg ikke at noen hadde tatt skade av det. Hvis de hadde hatt valget mellom å skyte i et blandet lag og å stå opp kl 04 tror jeg at det valget hadde vært enkelt.

 

Bane vs felt? Minner meg litt om konflikten i Midt-Østen... Sjøl er jeg nok i første rekke baneskytter. Dersom jeg må velge vil jeg alltid prioritere et banestevne foran et feltstevne. Men jeg skyter gjerne felt når jeg har sjansen. Det er gøy, det er sosialt, og det er konkurransetrening. Jeg har til og med inne en søknad om feltrevolver as we speak. Men de eneste gangene jeg trener felt er når jeg trener med militærpistolen. Så min mening (som selvfølgelig er subjektiv) er at som regel vil en god baneskytter klare seg bedre i feltløypa enn en feltspesialist vil på baneprogrammene. Det er tross alt forskjell på å trene på å treffe midten og å trene på å treffe blinken. Jeg skyter 570 på luftpistol en sjelden gang (dessverre ikke hvert år) og jeg fyller feltløyper av og til (som oftest flere ganger pr sesong).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid syntes at det er unødvendig dyrt å etteranmelde seg. Så lenge det er ledig plass på et allerede oppsatt lag kan jeg ikke skjønne at det skal koste 150,- ekstra for den skytteren. Kanskje noen kan ta seg bryet med å forklare dette for meg?

 

Nå var det ikke jeg som bestemte prisnivåer, men etter å ha håndtert påmelding og betaling i år, har jeg vel en formening om hvorfor man opererer med ekstragebyr.

 

En av utfordringene for oss var å forsøke å dimensjonere NM i forhold til antall deltakere. Her kan man virkelig gå på tryne. Underdimensjonerer man går det ut over deltakerene og overdimensjonerer man, kan arrangøren gå på en skikkelig økonomisk smell.

 

Det var en stund siden det hadde vært arrangert NM bane på østlandet, så vi hadde ikke noe godt grunnlag for hva vi kunne forvente av deltakelse.

 

Vi vet egentlig ikke så mye om hvor mange som kommer før forhåndspåmeldinger begynner å tikke inn. Vi startet påmelding 1. april og avsluttet 2. juni. 70% av påmeldingene kom i løpet av de to siste dagene påmeldingen var åpen. Det var også slik at EGENTLIG så skulle betalingene også være oss i hende innen fristen var gått ut. Dette var vi ganske runde på, og jeg tror ikke det var noen som endte opp med å måtte betale ekstragebyr av de som hadde forhåndspåmeldt deg innen fristen.

 

For en arrangør er det ønskelig å vite hvor mange som kommer så tidlig som mulig, for å kunne gjøre tilpassninger i skytetider etc. Hadde vi har oversikt over hvor mange som kom tidligere hadde vi kanskje utvidet med en dag, slik at hurtig fin og grov gikk på forskjellige dager. Med dette hadde vi unngått at folk måtte opp så tidlig. Dette kom opp som et problem ganske nærme NM, etterhvert som påmeldinger og etteranmeldinger tikket inn. Å gjøre endringer i hvilke dager øvelser skytes ville da få konsekvenser for alle de som hadde meldt seg på tidligere og allerede booket fly/båt/buss etc. Det er heller ikke så greit å fylle på med litt skyttere dagen før. Dette har med begrensninger i datasystemene som styrer de elektroniske skivene å gjøre.

 

Litt av poenget mitt er at folk gjør alt i siste liten, og hvertfall hvis det ikke har noen konsekvenser. Detfor har det vel dukket opp som en praksis at man tar et ekstragebyr for at folk skal få ut finger'n. Det hadde ikke vært lett å arrangere NM hvis 50%-60% av deltagerne skulle dukke opp samme dag NM starter og slenge seg på.

Link to comment
Share on other sites

...

Det hadde ikke vært lett å arrangere NM hvis 50%-60% av deltagerne skulle dukke opp samme dag NM starter og slenge seg på.

...

Derfor skrev jeg også: "Så lenge det er ledig plass på et allerede oppsatt lag". Jeg regner det som en selvfølge at arrangøren ikke setter opp et nytt lag fordi 1 skytter etteranmelder seg. Heller ikke for 10 stk. Eller 20...

 

Og såvidt meg bekjent takler datasystemet lett at man legger inn en skytter på en ledig plass. Uansett om det skjer dagen før eller samme dag som konkurransen avvikles.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden er nå ryddet med hard hånd av hensyn til pistolsporten og skytterenes omdømme. Den slags innlegg med krangel og usakelige diskusjoner som har vært her ødelegger bare for skytesporten mtp utenforstående som leser denne tråden.

Det ble spurt etter tilbakemeldinger på hva som var bra og hva som var dårlig. Kom med tilbakemeldinger på det og hold personkarakteristikk/beskyldninger og annen krangling utenom denne tråden. Aksepteres det at noen har gode tilbakemeldinger så må også dårlige tilbakemeldinger aksepteres uten at det blir krangling av den grunn.

G.Larson

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er vel nå klart at NM bane 2011 på Oppdal blir i uke 30. FKP har nylig purret på Mysen for å få klarlagt tidspunkt for felt/spesialfelt. Det blir ikke uke 29 grunnet et internasjonalt mesterskap, og FKP håper det kan bli i uke 28.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...