Jump to content

Jaktdepoet, utdatert?


Heimdal

Recommended Posts

Sitter å ser på katalogen til jaktdepoet ( 2008/2009), men den er jo da 1-2 år gammel, noen som har en oppdatert katalog via nett... finner bare den... :?:

 

for jeg ser på en rifle. Tikka t3 lite ss, med leupold kikkert for 8.900, og lurer på hvordan prisen på den er i dag, sendte en mail til de i går, men har ikke svart ennå. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Jakt of våpen holder til i porsgrunn, som da er nabo byen min ( bor i skien),

tenker jeg ringer til de først, så over til jaktdetpoet... :)

 

Heter Heimdal pga det er mitt etternavn, er klar over at det er flere stedsnavner! :P

Link to comment
Share on other sites

somregel fått svar, jeg også, ja. Både på mail og tlf. hva nettkatalogen dems, angår-så har jeg ikke vært inne på siden til depotet på et par år, siden jeg har nærliggende aktører i bransjen, jeg synes er bedre på pris og service :D

Link to comment
Share on other sites

Fikk svar på mail nå. De hadde ikke tikkaen på lager i 6,5x55 iallfall, og ikke fikk de den i den nærmeste tiden heller.

 

Det som overrasker meg med våpenforhandlere er hvor lite innsats de legger i å få et salg. Har sendt forespørsel til mange aktører i bransjen, og de få som har svart har vært korte og såvidt svart på det jeg spør om. Har selv jobbet med salg tidligere, og må si jeg er overrasket hvor lite som gjøres fra butikkenes side. Kanskje selger varene deres seg selv. Ikke vet jeg, men noe må det være. All ære til Espen ved Pedersen vaabenlager som svarer raskt og utfyllende.

Link to comment
Share on other sites

Dette gjelder alle butikker i mitt område :!: .

 

Det som overrasker meg, er at de til tider ikke har det de annonsere på nett, pga at sendelsen er forsinket fra USA etc etc, Det er - very bad Bizz. I tillegg vet de ikke når de får inn ny forsyning. Har flere ganger fått til svar... - I bestefall 1-3 mnd :shock: ....

Link to comment
Share on other sites

Butikkene sliter med eksport helvete fra usa, samt at alt bør gå samlet for å få lavest mulig kostnad. On offs er svindyrt å eksportere/importere.

 

Tikka problematikken er det vel schou som står for?

 

At enkelte butikker har enorme forbedringspotensial på service og informasjon, kan det ikke vere tvil om.

 

T.d har Jaktdepotet mistet mye handel fra meg, grunnet manglende oppdatering av katalog og da spesielt med tanke på pris informasjon. Man kan ikke drive å ringe hvergang man lurer på noe, og er flere som meg. Som ønsker å sjekke ut annet smådill (kjekt å ha ting) for å få noe å dele fraktkostnaden ut på, så er slik info det eneste som duger.

Link to comment
Share on other sites

Muttern sier det bra her. Uholdbart av en så stor aktør å ikke ha en oppegående nettside. Da bør den vel strengt tatt fjernes. På tross av at de sier at den ikke oppdateres lurer jeg på om de strengt tatt driver med villedende markedsføring, og dermed vil kunne måtte selge varene til den prisen som står der.

Link to comment
Share on other sites

Problematikken rundt informasjon/priser/varebeholdning osv på nett gjelder svært mange av aktørene, faktisk nesten alle.

- Noen har bare adresse, tlf og noen bilder av butikken, totalt uinteressant...

- Andre (som f.eks JD) har håpløst utdatert info, kanskje enda mer irriterende!

- Atter andre (Jakt&Friluft m.fl) har mange og stort sett oppdaterte varer i nettbutikken, men mangler ofte produktinformasjon. Hvorfor står det f.eks ingen annen informasjon om rifler som koster både 10. og 20.000, annet enn det?

- Winge og delvis XXL synes jeg skiller seg positivt ut, det finnes sikkert også andre. (XXL taper allikevel noe på varierende butikker og personell.)

 

Vanskellig å si hva som er grunnen til disse problemene, det er sikkert mange. Èn viktig grunn tror jeg er at jakt- og våpenbransjen er litt sidrumpa når det gjelder å nå kundene sine.

Noen av aktørene mangler kanskje den tekniske innsikten i/interessen for å bruke denne informasjonskanalen selv. Det bør man ta tak i, eller på sikt tape i konkurranse med andre.

Mange mener sikkert at de ikke har tid og/eller råd til å drifte en nettbutikk. De de da misforstår, er at svært mange kjøp baserer seg på innhenting av informasjon/priser nettop fra internett. Det går fint å spare seg til fant!

Tanken om at "kunden må jo komme innom for å ta og føle på sakene, og prate med oss uansett" stemmer heller ikke helt. Det er mange i Norges land som har lang vei til nærmeste gode våpenforretning, for ikke å snakke om to eller tre gode. Vi vil jo sammenligne varene her og, som for andre varegrupper, ikke minst fordi det ofte er snakk om store investeringer. Da er internett starten for mange. Å ta en telefon til selgeren kan ikke sammenlignes, mange liker å bruke god tid foran skjermen, se bilder, lese utfyllende informasjon osv. Når jeg etter et slikt søk har funnet noen interessante produkter/butikker, ja først da tar jeg evt et par telefoner til de som har klart å vekke interessen min! Og da er jeg innstilt på å reise et stykke også, for å gjøre store investeringer. For man må jo til slutt ta og føle litt også, ikke alt kan løses bak skjermen...

Mindre og billigere produkter (kanskje opp til 2-3-4 tusen) gidder jeg ikke dra så langt for, de handler jeg på nett hvis det ikke finnes i nærheten, men bare hvis jeg har fått så mye informasjon som jeg føler jeg trenger!

 

Har lite imot denne bransjen som helhet, har snakket med mange hyggelige karer (og et par damer) i butikker og på messer. Håper bare at den kan modernisere seg litt ift å nå kundene sine, det vil både vi og bransjen tjene på, tror jeg. Eller er jeg bare en forferdelig atypisk bruker av forumet?

Link to comment
Share on other sites

Alt var bedre før :lol:

 

Og litt riktig er det - da på min hjemplass er det pr. i dag - ca. 2 luftgevær, 4 hagler og 4 rifler i butikken.

 

I 1975 - hadde Sport`n - masse utvalg.

 

Remington 3200, flere typer Winchester, masse Sako etc.

 

Og masse fiskeutstyr.

 

Hva skjedde?

 

Ingen støttet butikken - og den måtte bare legges brakk :(

 

Men den forble :lol:

som en ren manufakturforretning :(

Link to comment
Share on other sites

@Shadob:

Her peker du på et annet viktig punkt angående handel i butikk vs. på nett, nemlig konkurransen mellom laveste pris (ofte billigst på nett) og fysisk nærhet til butikken (å kunne ta og føle på er viktig).

Jeg er helt enig i at man bør støtte opp om den lokale handelsmannen, enten denne selger våpen og jaktutstyr, eller andre varer. Selv har jeg gjort de fleste av de store innkjøpene hos min lokale forhandler - våpen, 2 dempere, all ammo mm. Han gir ofte gode dealer, men jeg har heller ikke noe imot å betale noen hundringser ekstra fra tid til annen, vel vitende om at jeg støtter opp under en geskjeft som jeg vil beholde i nærheten. Her er det viktig at vi alle tar ansvar, kanskje spesielt ift utenlandske nettbutikker. Det er ikke ok handelsmoral å alltid bruke nærbutikken som prøverom, for så gå hjem og kjøpe gjenstanden noen kroner billigere på nett. Snart er nemlig "prøverommet" ditt borte, og neste gang du skal handle må du kanskje ta fly for å få fiklet litt på tingene først... :shock:

 

Nå taler jeg ikke imot meg selv fra mitt forrige innlegg, som var for netthandel, selv om det kan høres slik ut. Våpen og tilhørende utstyr er en så omfangsrik kategori at ingen klarer å føre alle merker og varetyper. Den lokale forhandleren vil ikke alltid være/ha løsningen. Det er derfor viktig at kjøpere kan finne ut hvor man kan få tak i de forskjellige varene, og samtidig kan innhente nok info til å evt ville forfølge kjøpet videre. Noen må dessuten reise så langt for å nå en ønsket forhandler, at de kombinerer dette med andre reiser, eller kanskje flyr ens ærend. Da er det greit å på forhånd kunne sjekke at man ikke drar på en ren bomtur...

Link to comment
Share on other sites

snipp snipp

Her er det viktig at vi alle tar ansvar, kanskje spesielt ift utenlandske nettbutikker. Det er ikke ok handelsmoral å alltid bruke nærbutikken som prøverom, for så gå hjem og kjøpe gjenstanden noen kroner billigere på nett....

 

Hadde det bare vært noen kroner så... Synes det er litt merkelig at man kan kjøpe kikkertsikte i USA, og etter å ha betalt dyr frakt og fortolling (moms 25%) har man fortsatt betalt godt under halv pris av hva norske forhandlere skulle ha.

 

Men det skal vel være dyrt i norge, så da er det vel greit å legge på 100-200%

Link to comment
Share on other sites

Tanken for de fleste butikkene er nok..mest mulig penger inn for minst mulig arbeid..

Ikke mange som skjønner at god sevice er veien til kundene å pengene på sikt.

 

 

Problemet her er at god service tilsier tid, MASSER av tid. La oss si at en selger bruker

30min på en kunde for å yte TOPP service. Dvs han rekker 14 kunder omdagen på en 7timers

arbeidsdag, og da har han ikke fått lunch engang da han må ofre seg litt for å yte et

servicesalg.

 

La oss si at Ola Børsekjøper skal ha seg en Zeiss Classic 3-12X56 som de fleste

jaktbutikker selger da de ikke gidder å tape penger på konkurrere mot XXL og 2,5-10X50 dems.

 

For å først lokke kunden inn i butikken så må ha en internett side som syns på nett. Det vil

igjen si MASSER av tid etter arbeidstid for å få opp dette, å til en hver tid være oppdatert.

For det andre så må Zeiss'n være BILLIG, det vil igjen si LITEN FORTJENESTE. Grunnen til at den

må være billig er fordi at Ola Børsekjøper ikke kommer innom vist han ser den ligger til 42

Kroner billigere i nabobutikken eller hos XXL.

 

Så skal da Ola Børseselger stå i 30min å fortelle Ola Børsekjøper om alle egenskapene og

fordelene denne har kontra den langt billigere Meopta'n eller Leupold'n. Det sikkert mange

av dere leserne har glemt nå, er alle de andre Ola Børsekjøpere som står å tripper ved disken for å betale

noen stakkars par med sokker eller en revelokk som de klarte å finne frem til selv,

da Ola Børseselger var opptatt med Ola Børsekjøper og Zeiss'n.

 

Når da endelig Ola Børseselger har klart å overtale Ola Børsekjøper om et sikkert valg

på en Zeiss så kommer det ordet som blir sagt oftest i en butikk av slik type som dere står

i nå. RAAABAAAATTTTTTTT, Ola Børsekjøper syns nå denna er AAAAALT for dyr da han kan få kjøpt prikk lik,

for "HALVE PRISEN" i USA. Ola børseselger sier han ikke kan gå lenger ned pga små kalkyler osv osv.

Kunden står på sitt, men betaler motvillig sine "hardt opptjente" penger.

 

Hvor mye tror du Ola Våpenselger sitter igjen med av fortjeneste av dette salget som skal gå

til husleie, strøm, lønn til seg selv, webside, telefon, osv osv? Jeg vil tippe en plass mellom

500 til 1000 Norske Kroner. Dette er da FØR alt er betalt som lønn, telefon, webleie, husleie,

strøm osv osv. Da i den rekkefølgen. Vist alt går som det skal å kalkylene er på den rette

plassen så har butikken "tjent" 14000 den dagen.

 

14 000,- om dagen blir 70 000,- i uka uten lørdagsåpent og 280 000 i mnd. 280 000,- som skal

brukes til å ha ting på lager som Zeiss Classic i alle forstørrelser og retikler, Zeiss Victory

i alle forstørrelser og retikkler, Zeiss Victory Varipoint i alle forstørrelser og retikkler.

pluss våpen og stæsj. En Tikka feks koster ikke så mye mindre enn det de blir solgt for og for

å ha feks 3stk Tika T3 Lite, 3stk Tikka T3 Lite SS samt 3 stk Tikka T3 Hunter så ligger dette

på 63000 vist vi tar utgangspunkt i at gjennomsnitts kosten på en Tikka koster ca 7000,- for

Ola Børseselger. I bare 9stk tikka og en del Zeiss så har vi overgått GLATT det Ola Børseselger

tjener inn iløpet av en mnd. Og det er da UTEN at den Ola Børseselger har fått lønn eller

betalt alt det andre som koster i å drive en butikk.

 

 

Vist vi tar et enda værre scenario så la oss si at Ola Børsekjøper drar derifra med en sur mine

om munnen uten kikkerten da han velger å kjøpe den i US and A. Hva sitter Ola Børseselger igjen

med DA?????? Ola Børseselger tapte da et salg i et kikkersikte, pluss han som skulle ha et par

sokker og en revelokk. I tilleg kommer Ola Børsekjøper til å fortelle til alle sine kompiser

å folk på banen at de IKKE MÅ FINNE PÅ å handle hos Ola Børseselger da han ikke ville gi en

krone i rabatt da han var innom.

Link to comment
Share on other sites

Nåja, fullt så enkelt er det ikke.

 

Det er mange eksempler på butikker som hår både god nettbutikk og vanlig butikk, så det er ingen umulighet å ha begge deler. Det folk irriterer seg over er manglende oppdateringer. Har man først bestemt seg for å ha en nettbutikk, ja da bør man også prioritere å oppdatere den, ellers bør den legges ned. En vanlig nettside hvor det informeres om butikken, åpningstider, kontaktinfo osv bør være minstekravet i dag.

 

Det å ikke ha en oppdatert nettbutikk blir i mine øyne akuratt det samme som å ha utdaterte priser på butikkhyllene. Jeg hadde blitt temmelig irrirert om prisen på hyllene ikke stemte, uansett om jeg er på XXL eller hos jaktbutikken ned i gata.

 

Problemer slik jeg ser det er at butikker velger å bruke nettbutikk, uten å egentlig satse på det. Da blir det bare tull. Det er penger å tjene på nettsalg, derfor finnes det mange svært lønnsomme nettbutikker. Vil man ikke drive nettbutikk, nei da bør man heller ikke late som. Man leker ikke butikk.....

Link to comment
Share on other sites

Det innlegget ditt 6x45 var rett og slett råbra!

 

Sånn ER faktisk virkeligheten, og den gir dårlig kår for alle andre enn de store selskapene, og nettbutikkene.. Det er nok mange nettbutikker som holder liv i de vanlige butikklokalene rundt omkring ved å heve omsetningen...

 

Et poeng du ikke tok med, var alle de som er innom Ola våpenselger for å tafse på et våpen, før de bestiller det via nett billigere et annet sted.... Sånt er egentlig temmelig frekt? Mange forventer at en lokal butikk holder varelager så de kan se på varen, men handle der, nei...

 

Det er nok ingen overdrivelse at Ola børsekjøper/nordmann er drit bortskjemt, og helst skulle hatt alt levert i går, gratis.. Det er ikke for ingenting at vi har en generasjon som kalles "dessertgenerasjonen" :lol: Selv har jeg følelsen av å tilhøre oppvaskgenerasjonen, vi må rydde opp når det meste har gått av hengslene og hverdagen kommer for alvor... Unger fikk de ikke mange av, men pensjon skal de ha, selv etter å ha 5-doblet boligprisene fra 1992...?

 

Jeg har imidlertid så smått begynt å se en holdningsendring hos folk på matområdet, hvor jeg føler vi kan dra en sammenligning mot detaljhandel:

Kvalitet og lokal produksjon må nødvendigvis koste forbrukeren litt, og mange synes faktisk det har en verdi med arbeidsplasser og verdiskaping i lokalmiljøet. Dette lover godt for fremtiden!

Nå handler nok den store hopen friluftsutstyr på de billigste plassene, akkurat som Stabburet selger store mengder Grandiosa til folk som bare skal spise seg mette..

 

For min egen del kjøper jeg rekvisita og tjenester lokalt om det lar seg gjøre, ellers får jeg jevnlig pakker fra både sinclair og andre nettbutikker. At man beholder en børsemaker og leverandør av slikt lokalt er gull verdt. Det blir jævlig dyrt å reise flere timer for å komme til et slikt sted når noe har skjært seg..! Støtt derfor opp om den loale butikken, selv om det koster deg noen kroner ekstra. Se på det som en investering for fremtiden!

Link to comment
Share on other sites

Eg kjøper det meste av hva eg trenger via "nettet", og eg liker selfølgeligt at ting går smidigt.

Utsende av hjemmesida er helt avgjørende om eg bruker penger det stedet.

For meg er det et vindu inn i butikken, og hvordan butikken drives og fungerer.

Buttikker som som har en en rotete og feilaktig hjemmeside utgår.

Visst ikke firma ser verdien av en hjemmeside så er det deres tap, eg får alltid varene mine ett annet sted.

Lag no heller en minimalistisk hjemmeside da når ikke dere gidder holde den oppdatert!

Hvor mange sider her hjemme er det ikke som er :

-Uttdatert

-Halvferdig.

-Mangelfull.

Slike utgår for min del, da forespør eg heller andre etter samme vare.

Eg har pr i dag en håndfull forhandlere eg forholder meg til.

De har det eg trenger i nettbutikken sin.

Det de ikke har skaffer det når eg har forespurt på mail, eg har en hverdag som gjør at eg ikke kan koseprate på tlf i timevis.

Eg får svar på mail!!

Ting som de ikke har på lager tar tid og skaffe, når eg får svar på mail er dette ikke et problem for meg.

Konklusjonen synest eg må være til buttikker generelt, lag ikke en hjemmeside større og mere omfattende enn hva dere har tid til og oppdatere til en hver tid

Noen av de eg handler med har latterlig enkle sider , men bedre det enn noe stort og tøfft som ikke stemmer.

Og skal en få opp og gå ei ny hjemme side så legg ikke denne frem for den er oppe "og gå", la den ligge på til et sub domene til den er klar. Det hjelper ikke mye med en stor hjemmeside når 90% av kategoriene er tom... :roll:

Dette er på et generelt nivå, ikke nødvendigvis til firma knytta til overskrifta.

Link to comment
Share on other sites

Kvalitet og lokal produksjon må nødvendigvis koste forbrukeren litt, og mange synes faktisk det har en verdi med arbeidsplasser og verdiskaping i lokalmiljøet. Dette lover godt for fremtiden!

Nå handler nok den store hopen friluftsutstyr på de billigste plassene, akkurat som Stabburet selger store mengder Grandiosa til folk som bare skal spise seg mette..

 

For min egen del kjøper jeg rekvisita og tjenester lokalt om det lar seg gjøre, ellers får jeg jevnlig pakker fra både sinclair og andre nettbutikker. At man beholder en børsemaker og leverandør av slikt lokalt er gull verdt. Det blir jævlig dyrt å reise flere timer for å komme til et slikt sted når noe har skjært seg..! Støtt derfor opp om den loale butikken, selv om det koster deg noen kroner ekstra. Se på det som en investering for fremtiden!

For all del, lokale butikker er en fin ting, men om man må betale det doble av hva XXL skal ha for samme varen blir det litt drøyt.

 

Dessuten tror jeg ikke norske nordmenn har så forferdelig mye "vane" med å be om rabatt når de handler noe, jeg for min del handler der jeg mener jeg får mest igjen, jeg spør vanligvis ikke om rabatt når jeg først har henta varen. Jeg går ut fra at prisen på varen er det jeg må betale. Så om de som har en 50% høyere pris er villig til å gi opptil 50% rabatt så er ikke jeg klar over det (å selv om de gir meg nesten 50% rabatt er det fortsatt ofte billigere andresteder.)

 

Beklager å si det, men rabatt får ofte de som kjenner butikkfolka eller har andre grunner for å få rabatt. De fleste av oss må vanligvis betale det som står på prislappen.

 

 

Å om vi skal nevne utdaterte nettbutikker, så er det en god del jeg har sendt mail til å spurt om de virkelig har den og den varen inne til den prisen som sto i nettbutikken. Å det er en del ganger jeg har fått til svar at "nei den prisen er gammel, nå koster varen en god del mer". Å ingen av de butikkene var jaktdepotet ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror litt mange små butikker har latt seg lura av Mamut og slike webside tilbyder, hvor det følger med nettbutikk. Mange butikker burde heller ha en penhjmmeside, med informasjon om varesortimenetet. Kanklsje legge ut informasjon om tilbud og sånn. Men ikke ha "nettbutikk" del. Lurer nett kunden på noe, så an man ta svr via mail eller telefon.

Link to comment
Share on other sites

bare se til sverige (kjells vapen)han sender haugevis av våpen til norge for en billig penge,rask og god service.kjøpte merkel drilling til 28000 svenske som koster over 50000 norske hos laderø :wink:

Tanken for de fleste butikkene er nok..mest mulig penger inn for minst mulig arbeid..

Ikke mange som skjønner at god sevice er veien til kundene å pengene på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Det innlegget ditt 6x45 var rett og slett råbra!

 

Jeg er enig i det var godt skrevet :D, men jeg lurer på hvor "6x45" vil med innlegget. Skal vi prioritere å handle fra de lokale sjappene uansett pris, kunnskap, service, utvalg osv.

 

Jeg synes kunnskapsnivået i mange sportsforretninger er skremmende lavt når det kommer til jakt- og våpenutstyr. Hvis de i tillegg er åpen om at de ikke gidder å konkurere med "de store" på pris eller utvalg lurer jeg på hvorfor de fremdeles fører slikt utstyr i butikken. Det virker nesten som "hovedkontoret" har bestemt at de skal ha litt våpen og ammo i butikken, siden kjeden har det i katalogen sin.

 

Kikket på ammo hos en lokal pusher og spurte om jeg kunne betille ammo direkte fra ham (ettersom utvalget var =0 i butikken) . Jeg sa at jeg regnet med at hvis jeg bestillte feks 1000skudd, så kunne han gi litt rabatt ettersom han da allerede hadde salg på alt jeg bestillte. Det kunne han ikke gi ettersom frakten var så dyr. "Greit nok" tenkte jeg.

 

Litt googling viste at jeg selv kunne bestillt fra samme leverandør på østlandet og allerede fått lavere kostnad pr. skudd ved en bestilling på bare 500 skudd (inkl. "dyr frakt"). Er det meningen at de skal gjøre oss en tjeneste ved å selge 1 pk. ammo om dagen til svindyr pris?

 

Det er mulig at holdningen til de som handler lokalt er at "jeg skyter så lite at prisen spiller ingen rolle", men selv de som driver disse butikken må da rynke litt på nesen, hvis de overhodet vet hva som rører seg rundt om i resten av verden både med tanke på pris og utvalg.

 

Selv jeg kunne drevet butikk hvis jeg fikk lov til å selge det jeg selv ville til dobbel pris av det alle andre gjør. Tror til og med jeg skulle gått i overskudd.

Link to comment
Share on other sites

Får føye meg inn i rekken med folk som mener at bare fordi dette er Norge betyr ikke alt må være sinnsykt dyrt. Å betale den prisen vi gjør for selv de enkleste og billigste våpen, og den er i beste fall minst dobbel så dyr som hva du får f.eks i statene.. Vel man føler at man blir litt lurt..

 

Se på f.eks Ruger, Winchester eller Remington, liksom "billige" merker? Ikke i Norge. Når ett simpelt Remington starter på 7000 kroner, da er det noen som sitter igjen med overskudd!

 

Kikkertsikter likeså. Hvorfor skal jeg legge igjen 15000,- for en kikkert av "enkel" merke her i Norge når jeg kan bestille og få den med dyr frakt og fortolling for langt under det de brukte på f.eks finn selges for?

 

Eller hva med Accuracy International eller MacMillian stokker? Blodpris hos norske børseselgere, når de vet at dette får vi på nett fra utlandet, også til flerfoldig tusen lapper mindre?

 

Å være norsk er synonymt med å bli flådd. Er vi i Syden så blir vi flådd på hver minste ting, og jammen er ikke det slikt her i Norge å!

 

Men det er vel heller ikke lovt å klage på slikt eller, så vi får sitte her å sture alene på haugene våre med nisselua på. Før besserwisserene tar oss alle..

Link to comment
Share on other sites

Det gjelder å være bevisst på tingene man kjøper...

 

Jeg har bestilt masse ting fra usa, uk, tyskland om det er en del å spare...

 

Jeg legger ikke igjen feks. 3000 kr til en norsk forhandler om jeg kan bestille akkurat samme tingen i statene... Bare dumt å gjøre det... 3000 er mye penger ihvertfall om du "kaster dem ut av vinduet"

 

Jeg er selv VELDIG FORNØYD med Jaktdepotet og har handlet mye der selv( ammo, demper, klær, pussesaker, dvd osv...). bare å anbefale!! ALLTID TOPP SERVICE!

Link to comment
Share on other sites

Det gjelder å være bevisst på HVOR man kjøper jaktutstyr, ihvertfall dersom man er interessert i å beholde lokale våpenbutikker også i framtida.

 

Det er opp til hver og en av oss å velge hvor vi handler jaktutstyr , men jeg håper at det er flere enn meg som aldri kommer til å handle på utenlandske nettbutikker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker å bruke noen kroner ekstra for å spare meg porto og telefoner på spansk, engelsk eller tysk når det er noe som skjer. Jeg drar bare til den lokale sjappa, eller sjappa som ligger 7-8 mil unna hvis de hadde det beste tilbudet på den aktuelle tingen, og leverer den der. Da veit jeg at jeg kan reise dit neste gang også. :)

Link to comment
Share on other sites

Er det slik at vi må handle lokalt til dyrere priser for å bevare de "lokale" våpenbutikkene?

 

For det første så setter jeg spørsmål med hva som er å regne som lokalt. Min nærmeste "våpenbutikk" er en drøy times kjøring unna, så noe lokalt støtte vil jeg ikke si at jeg kan drive med. Hvor mange lokale våpenbutikker har vi egentlig? De fleste av de vanlige sportsbutikkene er i dag så dårlige på våpen/skyting at de like gjerne kunne sluttet helt med det.

 

Jeg handler der jeg får mest for pengene mine. Enten om det er i en nettbutikk i langtvekkistan eller "borti gata". Den som leverer varen/tjensten til best pris er også den som burde få salget/jobben. Det er slik konkurranse og utvikling skjer. Når jeg sier best pris så er det en kombinasjon av kvaliteten på varen og prisen, ikke nødvendigvis den laveste prisen.

 

Der det er et marked, vil det også være tilbydere. Kan man ikke konkurrere på pris, så får man konkurrere på noe annet. Den lokale børsemakeren får leve av det han gjør best, ikke konkurrere på noe andre gjør bedre.

Det kan godt være kynisk tenkt, men kan ikke den lokale sjappa levere varer og tjenester til en pris folk ønsker å betale for, nei da kan de like gjerne legge ned driften.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg mine første våpen her for ikke mange ukene siden. Dro til min lokale forhandler av 2 årsaker. Ene var at jeg ønsket å se, kjenne føle og få litt tips når det gjelder førstegangskjøp. Jeg ville også vite at det var lett å hendvende meg til dem dersom det skulle skje feil og mangler.

 

Brukte 40 store, men kunne sikkert greid å få til en billigere pris hvis jeg hadde undersøkt rundt overalt.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte mine første våpen hos depotet i Drammen jeg også for 10-11 år siden.

Var happy og fornøyd den gangen, men så noen år i ettertid at jeg var enten blitt lurt, eller en selger hadde gjort en feil. Denne dagen kjøpte jeg en howa som jeg var veldig fornøyd med, og en brno lux utgave, som jeg enda har i skapet. Prolemet er at det står lux både på bestillingen min og det sto også lux på kvitteringen, men børsa jeg har er en standard kjedelig stokk.. Tok 3-4 år før jeg skjønte og oppdaget dette, og har heller ikke tatt dette videre med depotet... Ung og dum som man var dengang :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...