Jump to content

Forslag til modding av M98? Nå moddet.Litt.


M82

Recommended Posts

Hola amigos!

 

Etter å ha lest gjennom lettvektstråden har jeg blitt litt sugen på å gjøre noe med en byf41 mauser jeg har stående.

 

Har lekt litt med tanken på å gjøre den 10-15cm kortere, men samtidig få den til å se mest mulig original ut. Hadde blitt et hendig (og billig) lite våpen. Når jeg tenker meg om er det mulig jeg endrer sikringen.

 

Om noen har helt andre forslag, spytt ut! Kanskje stuper jeg i det, kanskje ikke:)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Sett på en ny stokk, eller prøv å lage en selv. Kanskje til og med en med engelsk skjefte?(jeg vil ikke stå ansvalig for hvordan riflen kommer til å se ut) :mrgreen:

 

Eller lage en scout rifle som også innebærer at det er om å få den så lett som mulig.

 

Jeg vet ikke hvor avangsert du har tenkt å gjøre det, men å bygge om riflen til pistol kaliber sånn som .32, 9mm, .45 eler kanskje .357/ .38.

Kanskje til og med med magasin, du kan feks ta utgangspunkt i "de lisle" karbinen som er en kul sak :)

 

Haha for morroskyld: En horde av zombier kommer og det eneste du har er mauseren, hvordan vill du bygge den for at den skal være best mulig for jobben :lol:

 

 

Det er da masse du kan gjøre :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort mye morsomt med mauseren min, men det fineste var å få Timneyavtrekk, føler meg litt mindre "bondsk" da :lol: Det mest komfortable var å bygge en karbonfiberstokk, slik at den ble ett kilo lettere!

 

Har du bilder fra byggingen?

Har syslet litt med tanken om å forsøke å bygge i karbonfiber sjølv, men er fortsatt usikker på beste fremgangsmåte :?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har jeg fiklet litt med nazispettet. Bildene trenger vel ingen forklaring.

Før:

b7m7ib.jpg

 

Etter:

mj7ihs.jpg

 

Når det gjelder det rent mekaniske har jeg ikke gjort noe ennå. Det blir blant annet å justere avtrekk, utdrager og andre småting.

 

Mens jeg allerede var i rotebua fikset jeg også på avtrekket på en M67 jeg har stående. Avtrekket er crisp som f..., men jeg syns første del var unødvendig tungt. På bildet under har jeg tatt ut fjæra som presser ned mot avtrekkeren og opp mot..ja..hva var navnet..

 

20k61pg.jpg

 

Inspektøren tok pause fra snusinga og kom innom på en visitt:

o9mfbo.jpg

 

 

Løsningen ble å bore et 3mm hull, lage en liten splint og kappe den delen av fjæra som presser mot avtrekkeren.

nzrod5.jpgeq6s7s.jpg

 

Resultatet ble et avtrekk der man ikke trenger å "ta i" for å holde trykkpunktet. Bakdelen, om man kan kalle det det, er at avtrekkeren henger og dingler når mekanismen ikke er spent.

Det var uansett en enkel løsning på "problemet".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...