Razorback Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Vet noen om noen butikker som selger dette, pris, samt om den kan brukes i konkurranser på høyde med "vanlig" .22LR...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Børselars har.. Og det er ikke 'faktorkrav' i .22 så bruk hvis du vil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Sånt rent bortsatt fra at 22 short ikke brukes i konkurranser i noen programmer lengre, ihvertfall ikke i NSF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorback Posted July 27, 2010 Author Share Posted July 27, 2010 El Gringo: Ikke brukes pga lite tilgjengelighet el ikke kan brukes....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Børselars har.. Og det er ikke 'faktorkrav' i .22 så bruk hvis du vil... Ikke? Har du glemt pistolreglemangets §8.4.4? Long rifle randtenningspatroner.For silhuettpistoløvelsen: minste kulevekt 2.53 g = 39 gr; laveste hastighet 250 m/sekund, målt 2 m fra munningen. 22short er ikke nevnt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 @ Razorback: De kan ikke brukes. 22 short var ute av dansen for noen år tilbake, og nå skytes også silhuett (det som heter rapid fire på fremmedlandsk) med 22 lr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorback Posted July 27, 2010 Author Share Posted July 27, 2010 Kom over en Walther i .22 short som var bra billig. De kan nok slite stort med å få solgt den når det ikke er noe program til det og dertil sannsynligvis neppe noen godkjenning på søknad heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Den til 500 kr. går jeg ut fra ? Svaret er både ja og nei, osv... Jeg kom over en artikkel for noen år tilbake (rundt de tider 22 short forsvant) der det var beskrevet hvordan man bygde om en OSP til tilnærmelsesvis GSP. I grove trekk gikk det ut på å brotsje opp kammeret og modifisere litt på sluttstykke og avtrekk. Er pipa portet, må dette også gjøres noe med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Kjøpe billig pistol som spiser DYR ammo? Ikke fornuftig uansett det vel... .22 short koster mye pr smell!22short er ikke nevnt. Beklager den! Du har som vanlig helt rett! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.Patron Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Går vel ikke i spesial pistol heller, sies riktignok f.o.m. 5,6 mm, men i () står det kal. .22 LR. Har forresten 7-800 22 short liggende, kan kjøpes av meg via forhandler (privat ammo salg ikke lov) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Nei, men du kan vel gi dem bort og ta betalt for noe annet ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Vet ikke om det er tillatt med .22short i sivilpistol5? Vil anta at man kunne brukt en liten beretta i .22short i sivilpistol1, men det er kanskje ikke lov det heller?(tante, tante, jeg TRENGER en liten Beretta ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorback Posted July 27, 2010 Author Share Posted July 27, 2010 Kjøpe billig pistol som spiser DYR ammo? Ikke fornuftig uansett det vel... .22 short koster mye pr smell!22short er ikke nevnt. Beklager den! Du har som vanlig helt rett! Hva snakker vi om pr smell da....? Stod noe om at det var mye brukt pga billig pris, men det har nok vært før STORE kvanta med .22LR som nok langt hyggeligere pris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Regn med et par kroner smellen, men det er kun av akademisk interesse siden det aktuelle våpenet ikke kan brukes til noen av dagens programmer. Det går som nevnt an å modifisere en OSP til 22 lr. Er man litt nevenyttig selv eller kjenner noen som er, burde det ikke være en umulighet å gjøre den om til noe som tilnærmelsesvis vil være en GSP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Har ikke 'ferske' priser, men jeg kjøpte et par hundre skudd for en tid siden og da kostet de over 1kr pr smell hos Børselars. Ser at M. Landrø har CCI Short .22 for 0,87 pr skudd. http://landro.no/prisliste_2010/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.Patron Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Nei, men du kan vel gi dem bort og ta betalt for noe annet ? Tja, ideen var god, men lovligheten strander. I og med at jeg har legal mulighet til måten jeg nevnte, vil det bli det, om noen er interresert i noe RWS .22 short Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Synd ikke 22 short er tillatt i spesialpistol. Det er sikkert noen nusselige småtasser rundt omkring i våpenskapene som hadde fortjent å bli skutt litt med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domino Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Ja, kunne jeg ha brukt min kineser til spesialfelt hadde jeg gjerne gjort det. Jeg får heller ta og trene opp shortammoen min på hurtigpistol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts