Jump to content

Partizan match 168grs i 30-06

tarlokar
 Share

Recommended Posts

Jeg fikk 168grains matchkuler til å gå rimelig bra i vanguarden min(1/10 i riflestigning). Har ladet både med N150 og N160 krutt:

N150: 49,5grains gav 810m/s og kjempefin presisjon. 50,0grains gav 820m/s med hakket dårligere presisjon.

N160: 57,0grains gav 816m/s og enda bedre presisjon. 57,5grains gav 824m/s men hakket dårligere enn 57grains i presisjon.

Jeg hadde totallengde på patronene på 84,0mm så dette har nok gitt litt ekstra hylsevolum. Totallengden må justeres etter ditt våpen og funksjon. Vanguarden nekter av og til å lade om med så lange patroner så jeg lager kun lange patroner til bane. Jeg har skutt disse med lengde på 83mm uten noen tegn på mye trykk.

EDIT:

Med "168grains matchkuler" mente jeg partizan sine kuler. Dårlig formulert.. :roll:

Da var kulene testet ut.

Børse: Sako 75 SS

Hylse: Norma

Hette: Federal

Krutt: VV N-160

COL: 85mm

Testa ut med 57, 57.5 og 58 grs i hylsene.

Fikk ok samlinger med de to første og en anelse tettere med 58 grs.

To 3skuddsserier på hver kruttvekt, 58 grs samla 2X20mm med upussa løp og masse mygg og knott på standplass.... Vil tro man får litt tettere samling når man får ligge i fred og konsentere seg litt.

Alt i alt en grei kule til fornuftig pris.