Jump to content

N-15 eller N-19?


Mjøllner

Recommended Posts

Tikka T3 Super Vamint 6,5x55, 60cm løp, 139 grains Scenar, 1-8 twist, RA og Norma hyls på korrekt trimmelengde. Hvilket krutt og hvilken C.O.L?

 

Tar sjansen og spør jeg, har søkt og lett, men finner ikke akkurat det jeg trenger (som vanlig, hehe)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

bruker den kula selv. det er en sako75 varmint. N19!!!! 44grns hos meg-betyr kongesamlinger. hva col angår, er vel den litt forskjellig, fra rifle til rifle, men hos meg, er den på 80mm. N15-har jeg bare fått bra resultat med, i en langløpet STR.

Link to comment
Share on other sites

Alle supersamlingene fra Store-Sakoen min (10 cm@1000m og 16cm@1200m) er skutt med N15 og 2 grain under max publisert på boksen.

 

N15 og 800 meter

normal_800m_5_sk_senter_6%2C5x55.jpg

 

normal_800m_6%2C5x55.jpg

 

N15 og 1000 meter

normal_6%2C5x55%2C_1000m__Q930%2C_15C_107_klikk%2C_3_spinn_-_3_vind.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Om du har N15 så er det vel bare å lade med det?

 

At man ikke får presisjon i 6,5x55 med N15, men plutselig og bare med N19 er bare sludder og pølsevev....samme hvilken løpslengde man bruker.

antar det var meg, du siktet til? hva min påstand bygger på-dreier seg om mine testskytinger med nevnte kule og krutt. skriver vel heller ikke, at med N15, så gikk det RÆVVA? i min sako, fikk jeg merkbart bedre samlinger, med N19 kontra N15. målte aldri, men skudda satt innenfor lillefingerneglen, min, med N19. med N15, ble det så mye dårligere-at jeg ikke kunne gi meg selv, skylda. deretter skulle jeg/vi(dama) finne godladning til en banesauer(str med 70cm løp) jeg kjøpte. prøvde da med N19 først, da både 139scenar og 140 matchking. med N19, ble resultatet dårlig-med begge kulene. med 47grn N15 og 140 matchking, skyter hun 10,9-på de fleste, på elektronskiver. et slikt resultat, var ikke mulig, med N19. har ikke sammenlignet N19 OG N15 på annet en mine våpen, men JA-mine egne resultater, gir meg berettiget grunn til og stå for min påstand, hva mine våpen angår.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...