Jump to content

FIocchi pistolammunisjon på XXL


DHK

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med denne?

 

Det som kjennetegner denne er at det er sorte teflonbelagte blykuler.

 

Jeg prøvde en eske i 32 kaliber, og fikk veldig mange klikk, dvs skudd som ikke gikk av. Dette i et våpen hvor jeg aldri har hatt tilsvarende problem med annen ammunisjon. Når jeg ser nærmere på Fiocchi ammunisjonen ser jeg at hylsa er klemt vedlig godt inntil kula der den sitter på toppen av hylsa. Det er ikke mye markant kant der hylsa slutter. Min teori på mine problemer var at siden hylsa er så godt klemt sammen rundt kula, var at den kom litt for langt inn i kammeret på min pistol, og tennålen traff dermed ikke ordentlig.

 

Jeg vurderer om jeg skulle prøvd en eske Fiocchi fra XXL i 40.kaliber til en av mine andre pistoler ( den er rimelig ), men når jeg tok ammunisjon i nærmere øyesyn i butikken ser jeg at hylsene er klemt like godt inntil kula her også, slik at halsen på hylsen blir veldig tynn. Litt kjipt hvis jeg får samme problem som med 32.

Link to comment
Share on other sites

jeg har skutt ut en del slike .40 esker i hovedsak for og få hylser og lade på, er en og annen patron som stopper på tur inn i kammeret (glock 22) er kun med denne ammoen jeg har opplevd dette, prisen er fin, så jeg kommer til og kjøpe mer av denne for hylsene, den funker jo greit på trening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt et femsifret antall skudd Fiocchi kjøpt på XXL.

 

.32: Her har jeg kun brukt 100 grs wadcutter. Ingen problemer og topp presisjon.

.38: Her bruker jeg i hovedsak 148 grs wadcutter, men også noe 158 grs FMJ til lange hold. Noe hardere hetter enn Federal, slik at jeg måtte justere avtrekket og dermed kraften på tennåla noe. Ellers uproblematisk og meget god presisjon.

.357M: Bruker 158 grs SJSP. Uproblematisk og god presisjon.

9x19: Har skutt både 158 grs subsonic, 123 grs og mest 115 grs FMJ. Har sikkert skutt over 10000 115 grs, og har hatt klikk på en patron. Denne ene fortsatte å klikke etter mange forsøk i ulike våpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt en del av de sorte blykulene i 9mm med gas checks, har ikke hatt klikk, men ble litt skeptisk til disse blykulene etter at jeg fikk et skikkelig kutt i hode fra en rikosjett, mulig jeg bare innbiller meg ting, men jeg syntes kulene virket knallharde, kunne nesten like gjerne skutt mantel mht til stålmål.

 

Uansett så skjøt jeg et par pakker med 240gr .44 Mag SJSP i helgen uten klikk, og har også tideligere skutt en del 158gr .38spesial SJSP uten problemer.

Link to comment
Share on other sites

...

Min teori på mine problemer var at siden hylsa er så godt klemt sammen rundt kula, var at den kom litt for langt inn i kammeret på min pistol, og tennålen traff dermed ikke ordentlig.

...

Dersom det er .32 S&W Long så kamrer den på rim'en og det eneste som kan hindre den i å kamre ordentlig er dersom hylsa er for lang eller hvis det er ei bule på den som hindrer den i å gå langt nok inn i kammeret. Men da vil du se at sluttstykket ikke går helt fram.

 

Dersom du mener .32 ACP derimot, så kamrer den på hylsemunningen og din antakelse kunne stemme.

 

Så første bud er å angi kaliberet mere presist enn du gjorde i første posten.

Link to comment
Share on other sites

Dersom det er .32 S&W Long så kamrer den på rim'en og det eneste som kan hindre den i å kamre ordentlig er dersom hylsa er for lang eller hvis det er ei bule på den som hindrer den i å gå langt nok inn i kammeret. Men da vil du se at sluttstykket ikke går helt fram.

 

Dersom du mener .32 ACP derimot, så kamrer den på hylsemunningen og din antakelse kunne stemme.

 

Så første bud er å angi kaliberet mere presist enn du gjorde i første posten.

 

Det er 32 ACP jeg refererer til i mitt åpningsinnlegg, så fint å se at noen er enig med min antagelse. :D

Link to comment
Share on other sites

Hei!!

 

Jeg kjøpte 32 acp fikk varierende hastiget på kulene,det ser ut for at det er varierende krutt mengde.Flere skudd klarte ikke å relade nytt skudd fra magasinet skutt i en walther pp.

 

Akkurat det samme erfarte jeg med Fiocchi 32 acp, i tillegg til at mange klikket. Jeg kunne høre på smellene at det var forskjellig kruttmengde. Av og til ble det kjempesmell, og av og til såvidt bare en liten fis :lol: Pistolen jeg benyttet var en Walther PPK.

Link to comment
Share on other sites

Bruker denne mye i 45ACP og vil bare si at den virker vesentlig hardere ladet enn feks. S&B, noe som sikkert er viktig for korte løp og oss som liker flammer :lol: . Har ikke merket det i 9mm, men så har jeg ikke skutt mye av den der da.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte litt Flocchi .357mag på XXL til Desert Eagle'n min, helst for hylsene, siden det var så billig.

Må si jeg føler at ammunisjonen er relativt svakt og "rart" lada, i forhold til Magtech og mine egene ladninger.

Fått litt smått med funksjonsfeil, noe jeg aldri får med Magtech eller egenprodusert, så jeg er glad jeg ikke kjøpte så alt for mye.. Men hylsene virker greie 8)

Link to comment
Share on other sites

XXL har hatt to typer Fiocchi 40s&w: 170grs og 180grs. Har skutt ca 2000 av 170grs'en uten en eneste funksjonsfeil i min CZ ST IPSC. Mulig det bare var en god kombinasjon, har kun prøvt en annen type fabrikkammo og det gikk ikke så bra (bestilte uprøvd og endte opp med ca 2 FTF per pakke på 340 skudds stevne...)

 

Fiocchi 180grs har jeg ikke prøvd enda, men fikk beskjed om at den skulle ut av sortimentet til XXL. De har også den kula som er svart (bly belagt med ??).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har skutt denne ammoen i bøttevis i .44Mag, .40Smith, .38SP, .357Mag og .45ACP funker som bare det, gode hylser å lade.

Vil på det sterkeste fraråde å skyte de teflonbelagte blykulene inne, jeg gjorde dette helt til jeg fant sammenheng med en dundrende hodepine

som gjerne varte et par dager etter jeg var på banen, dette skjedde hver gang jeg hadde skutt disse blykulene med teflon inne.

Min konklusjon er at de gassene ikke er en god ting å stå i.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har skutt ca 1000 Fiocchi 38 spesial wadcutter 148 grains fra XXL.

Dette er meget god ammunisjon og har spesielt god presisjon. (eks 3 stk 50 serier i min S&W mod 10, 4" faste sikter..)

Har ikke hatt noen klikk, og de har lite rekyl.

Beste kjøpeammo jeg har skutt med til nå.

Eneste minus er tennhettene som trenger noe mer anslag enn federal hettene....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...