Jump to content

Kongsberg Colt deler


Lefty

Recommended Posts

Sleidestoppen skal gjerne være tilpasset i forhold til diamter på hullet i ramma, samt løpslenken. Det kan også kreves små justeringer i forhold til innsiden på sleidestoppen. Går den for mye ut (altså innover mot materampen) kan det føre til problemer med matingen fra magasinet.

 

Problemet kan også skyldes slitte magasin. Opplever du problemer når du bruker andre magasin? Kanskje et enkelt magasinfjærbytte kan løse problemet, eller gjøre opp igjen vinkelen på sleidestoppen du har?

 

Med mindre pistolen er 100% så har det vel ikke så mye å si om du kjøper en ny sleidestopp. Den gamle delen kan settes inn igjen senere.

 

Så kommer behovet inn. Med mindre du bruker pistolen aktivt, så kan du sikkert leve med at sleiden ikke låses i bakre posisjon ved tomt magasin...

Link to comment
Share on other sites

Pistolen skal brukes ja :D Til Wild Bunch sidematch i SWS

Den er ikke 100% - blåneringen er pusset bort, men løpet er bra og pistolen er nr.lik fra 1923

 

Jeg har 4 originale magasiner - der ett krangler.

Det som skjer er at leppa på magasinet som skal aktivere sleidestoppen hopper over denne.

 

Det er vel en kombinasjon av noe slitt sleidestopp og velbrukt magasin.

 

Å skifte magasinfjær er vel ikke så lett da magasinbunnene er sveiset/loddet fast

 

Jeg har også to ettermarkedsmagasiner uten noen annen merking enn .45 Auto i bunnen - disse låser ikke i det hele tatt.

 

Jeg får høre med en børsemakerkompis om hjelp.

Takk for tips IceMan.

Fikk også et tips fra El Gringo angående deler.

 

Så vi får se hva jeg gjør :)

Link to comment
Share on other sites

Sjøl om magasinbunnen er fast, er magasinet til 1911/1914 demonterbare. Du tar bort presset på tilbringeren ved å låse fjøra med en passe tynn splint gjennom et av inspeksjonshøla, og vipper ned tilbringeren i bakkant mens du løfter/ drar den opp i framkant.

Men om grunnen til at slidestoppen ikke virker er som du beskriver, tror jeg ikke det hjelper å skifte fjør. Du kan imidlertid sjekke om fjøra ligger riktig an mot tilbringeren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...