Jump to content

NM Jaktfelt 2011


Påsan

Recommended Posts

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kjedelig at de valgte BEO-skiver... Forstår egentlig ikke hvorfor arrangøren velger slike skiver, skyter de ikke jaktfelt selv? Dagfinrud og BOJ skivene er uendelig mye bedre å skyte på, spesielt med tanke på like forhold for alle skyttere.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

jaer ikke selv så gla i beo skiver,fordet første så er dem vonde og se omdu får solog gjendskinn på skiva og så er ikke yttertreffet likt rundt senter noe det burde være på figurene som brukes i konkuranse,men nå har arrangsjøren valgt beo og det må vi respektere.hadde og vært morro om dem hadde satsa på mulighet til duell skyting, det var første gangen jeg var med på nå på andebu og det var arti skyting. :P

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med fler av dere, liker heller ikke disse foto figurene, er for mye gjenskinn i de og de er håpløse med vann på seg. Og så er det velsig lite å gå på på enkelte av firgurene. Inner og yttertreff. for oss som ikke bestandig holder midt i :oops:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så veldig glad i BEO-figurene jeg heller, men det nytter det neppe å tenke på. Får kjøpe figurene og trene på dem nå på seinsommeren, og så er det ei pause med blod og svette før treninga kan tilta igjen.

 

Skal begynne å konkurrere med dere store gutta til neste år, så treninga kan da ihvertfall ikke legges på hylla :wink:

Link to comment
Share on other sites

holder en knapp på boj skiver jeg der er det og innstikk skiver og ikke minst så er dem rimligere en di andre skivene.men ofte så blir nm sponset med skiver og da blir det åpent hva du velger.men blir og handle inn skivene og trene inn løypa så for en gjøra det beste ut av det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Om vi er fornøyd med skivene eller ikke, så blir det like forhold for alle om det er sånn eller slik når det gjelder skivene. Skru på det gode humøret og dra til Eid. Har vært der og det er ett flott og koselig sted. Muligheter for og fiske er det og om du har litt tid til overs. Lykke til Eid, detta blir nok bra :D:D . Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg bestilte blinkene i årets løype til å ha å trene på i høst og vinter.

 

Det jeg imidlertid stusset litt på når jeg så på maksholdene her:

http://www.beo-grafisk.no/njff_maksavstander.html

var at flere hold i den oppgitte løypen virker å ligge utenfor makshold. Greit nok med findelte blinker som hjort, der kan man bruke ringer utenfor den vanlige inneren. Men på f.eks. mår og tiur er det vel ikke ringer mellom inner og ytter, slik jeg kan tolke bildene?

 

Selv har jeg liten erfaring med BEO-blinker. Jeg lurer derfor på om det er noen som vet om det er infoen hos produsenten som er unøyaktig, eller om det er arrangøren som strekker litt på maks?

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har hørt så er disse maksavstandene på skivene ikke absolutte så de er ikke å betrakte som "regler" i den fortsand at det er forbudt å sette de på lengre hold, de er anbefalte makshold.

 

Jeg er ikke 100% sikker på dette så ta det med ei klype salt. Er sikkert noen her inne som har fasiten :) Jeg vil tro at en NM-arrangør har dette under kontroll. De må vel være sikker på at regelværket blir fulgt på et NM vil jeg tro!

Link to comment
Share on other sites

10%-regel er det mange som snakker om, den har jeg aldri lest noe om noen plass og jeg er ganske sikker på at noe slikt ikke finnes i reglene i hvertfall.

 

Litt synd hvis løypa skal være så hard, men ambisjoner om å vinne har jeg ikke uansett :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ja varn nok streng den jerven synes jeg, men ei nm løype skal være vanskelig og,men som sagt så har det lett for og komme litt nerver og selv di beste gjør feil på nm noe dem ikke ville gjort på et vanelig feltstevne med mindre status. er bedre og såle ut mer når finalen skal gjøres, da skiller det alikevell. håper arrangøren setter opp duell som alternativ til press. duell er knall arti. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Duell er vel så artig som press ja.

Men det har vel ikke vært så mye av det de siste årene? Tror siste gang jeg skjøt duell var 200m ligg på elgkalv på Gran i 2007, om jeg ikke husker helt feil?

 

Det virket på meg som om den duellen gikk med fulle 20-mannslag hele tiden. Likevel er del vel også et spørsmål om hvordan det stiller seg med inntjening for arrangøren på en duell i forhold til en press på de samme skivene?

Link to comment
Share on other sites

inntjening er selvsagt viktig på et stevne, men at det er viktig og tilby mer som skyttere liker og som er publikumsvennelig er nok viktig fram over på alt fra fylkesmesterskap og opp . her burde flere personer rundt om i norge ta det opp i skytterutvalg og drøfte alternativer for og trekke intressene til baneanlegget sitt. og det at det er problem og skaffe funksjonerer kan jeg skjønne er problem men er du medlem i ei forening så må en være med og ta sin del av oppgavene og. sitter vi bare og surver og svartmaler ting så blir det enda mindre folk og stevner. og det med premier så burde vi jobbe for at det burde være noen prmier som trekkes på start nr, da blir det helt og holdent flaksen som slår ut.

Link to comment
Share on other sites

Vil benytte anledningen til å skryte litt av årets jaktfeltløpe. Etter at noen av holdene ble justert er det ei veldig artig løype med fine figurer. Har vel tidligere uttalt at jeg ikke er noe stor fan av disse BEO-skivene, men på den andre siden er det jammen artig å skyte på noe annet en det som man vanligvis gjør! Det jeg liker best med disse skivene er at ringene for innersonene er veldig godt markert, og at det er dem som gjelder. Utviklingen de siste åra har jo vært at innersoner har blitt knepet inn slik at på figurer som det er poengskive så gjelder ikke lengre markering for innertreff. De sier da heller at 4 og 5 eller 3, 4 og 5 er innertreff. Dette vil man ikke alltid se så godt i kikkerten så da er det bare å sentrere så godt man kan og håpe på det beste :) og her er det fort gjort å bli for "pirkete" slik at man sitter/står/ligger å "truger" for lenge. Med årets jaktfeltfigurer så kan man med god samvittighet la det smelle så fort dotten/korset er innenfor ringen.

 

Er sikkert ikke alle som synes dette er et stort poeng men uansett.....årets løype syner jeg er meget fin og slettes ikke umulig å fylle heller om man har hodet med seg! Det gjorde monn å få Jerven 10m næremere :)

Link to comment
Share on other sites

ja løypa er grei den værtfall på trening, regner med at pulsen kan øke litt på nm men slik er det nok for mange. jerven og hjorten var det vel, di kommer til og skille på løypa, og om en kommer på siste og ikke har mista noe så skal en holde hue kaldt om alt skal sitte på tiuren og. er ikke mye og slenge på. greit og få trent på løypa og det sitter greit nå synes jeg. :P

merker at på liggene så er det veldig riktig og ha teknikken og gode kontante avtrekk om det skal bli bra med poeng.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Er slettes ikke skremt av vanskelighetsgraden på NM-løypa i år. Slik jeg tenker så er det 2 variabler som bestemmer reultatet for mitt vedkommende, vær og evnen til å skyte bra i vinden, hvis den kommer, og evnen til å holde temperaturen under skytterlua nede :) NM er NM, men denne løypa er ikke umulig å fylle på en god dag!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Det klages så fælt på pressen her. 20 sek. da gitt :sarcasm: . Det smeller stort sett på ild og da har man 20 sek på to skudd og det er ikke gælig. Jeg skøyt mye press på Andebu under nm der i fjor og hvis man legger merke til det så sitter folk og venter på at det ropes staaans. Så jeg tror nok de fleste får ut skudda sine :D

Link to comment
Share on other sites

Har skyhøye ambisjoner om å ha det morro på NM :P

Resultatet får bli som det blir, sliter alltid fælt i nm-løypa, men gjør så godt jeg kan!

Årets høydepunkt for jaktfelt gjengen vår, der fokuset oftest ligger vell så mye på festen og "hyttelivet"!

Er det noen som vet hvor store innertreffene er, kunne vert morro å vist?

Link to comment
Share on other sites

Hans Kristian, kan trøste deg med at innerblinken og ytterblinkene er små i år :lol:. Har skutt noen ganger på løypa nå og det ska ikke mye til før skudda er helt ute. Det blir slik på disse foto figurene. Men ei flott og krevende løype, trro ikek det blir mange som fyller denne løypa. Har på følelsen at det kan bli noe npå 145 poeng med dertil bannskap :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...