Jump to content

jakt kuler 7mm rem mag


flens

Recommended Posts

hei.. har kjøpt ei tikka t3 i 7mm rem mag... kjøppte hjem 2 forskjellige typrer kuler..

kjøppte en pakke med 154gr hornady interlock (står det på eska)..

kjøppte også en pakke med oryx 156 gr,,, vilke av disse kulene einer seg best til rådyr å hjort??? :?::)

 

 

m.v.h Stian

Link to comment
Share on other sites

Jeg vill helt klart brukt 156gr Oryx som jaktkule i 7mm Mag. Oryx har jo lodda mantel/kjerne, og holder sikkert sånn noenlunde sammen. 154gr Interlock er ei helt ordinær blyspisskule( interlock eller ei)

Tror nok Hornady-kula vil bli litt sprø(les lettekspanderende) i de hastighetene en 7mm Rem mag vil produsere.

 

Hornady har en annen kule, 154gr Interbond, som sannsynligvis ville vært et bedre valg. Jeg har satsa på denne i min 7x68, men har ikke noen håndfaste erfaringer å komme med enda. Forhåpentligvis kommer de i løpet av høsten :wink:

Link to comment
Share on other sites

For rådyr og hjort... Nosler Accubond 140grs evnt 160grs.

Har brukt 140grs på rådyr og 160grs på bjørn. Se også Gal Mann sin erfaring med 140grs Accubond på hjort (selv om det er i 6,5)

 

I 7mmRM og ei 140grs Accubond i 950m/s gjør susen.

Link to comment
Share on other sites

takker for svar... di hornady kulene ble kjøppt med tanke på å bruke dem som trenings skudd i å me at di var så billige.. måtte bare høre åm det var vits å lade opp oryx i tillegg.. å det kommer jeg når til å gjøre :D :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...