Jump to content

Skyte inn rifle i Oslo-området?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Ikke noen som vet om en skytebane som ikke er sånn veldig trøkk på, hvor man kan skyte og kose seg noen timer? Kjøper ny rifle snart som skulle vært skutt inn..

 

Fader, alt sånnt som dette var så mye enklere når jeg bodde i Lofoten :P

Link to comment
Share on other sites

Løvenskioldbanen, Tirsdager 16:00 og utover. Tror du skal lete lenge etter baner uten trykk, nå rett før jakta. MEN, jeg kan garantere at du vil bli possitivt overasket over miljøet her. Spør og du vil få hjelp og svar :D Spør event. etter Jostein, Arne eller Bjarne (og meld deg inn i "Skarpskytten", en skytterklubb for alle, om du skjønner hva jeg mener..)

Mvh

Utfløtta Øst-Finnmarking

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt, ta en tur oppom....

Var selv litt skeptisk i utgangspunktet, men jeg kan ikke få fullrost det fantastiske miljøet her. Uten å virke belærende, får du all den hjelpa du trenger. Skal ikke nevne navn (ingen nevnt, ingen glemt.. :P ), men "grunnstammen" legger sitt tilside for å hjelpe nye skyttere/medlemmer. En EKTE skytterklubb :D

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skjønner ting rett (er ikke vant med å måtte betale for skytebane, hadde det gratis i forsvaret :P):

Man betaler 400,- i medlemsavgift, og 150,- for "smartkort" hvor man skyte 500(?) skudd? Kan man da ligge på en plass å plaffe løs så mye man vil når klubben disponerer banen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei, sendte deg en mail ang det du spør om. Ja, du kan skyte så mye du vil, på både 100 og 200 m med det kortet. Selges normalt til de ivrigste jegerskytterne.

De fleste skytterne reiser hjem fra LS i dag, så på tirsdag er det mye hjelp å få igjen. :)

Link to comment
Share on other sites

Ellers er Løvenskioldbanen åpen hver dag fra 16-19 samt noen timer på formiddagen på lørdager, så det skulle ikke skorte på muligheter. (Oslo Vestre Sytterlag, Skarpskytten, Oslo Garnison skytterlag, Oslo Jeger og Fiskerforening og Bærum Jeger og Fiskerforening. Disse har vel en dag hver pr uke. Mulig jeg har glemt en forening her også!?

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp kommet hjem etter en travel kveld på 100 meter riflebanen i kveld. Vi måtte åpne alle båsene for å ta unna køen. Dvs 27 elektroniske skiver, hvorav de tre siste med reinsfigur. Fullt trøkk, og god stemning!

Oppdager at mange setter pris på hjelpen de får med skruing på kikkerter, skyteinstruksjoner og selvsagt mange gode skrøner i bakkant av standplassen. Akkurat slik det skal være! Heldigvis er det mange av jegergruppens medlemmer til å hjelpe til, i tillegg møter en del aktive skyttere opp, og bidrar til å holde kvaliteten for kundene opp på et høyt nivå (om man får skryte litt av seg selv).

 

Selv fikk jeg skutt pittelitt med mauser'n for å kontrollere treffpunkt i tilfelle noen plutselig skulle invitere meg med på bukkejakt - hint hint...

Fikk også skutt litt med Weatherby'n, og konkluderer nok en gang med at rekylen er stor nok til at kjøttet bak kolben kødder med både avtrekk og mere til... Mange treff ut til høyre. Men samlingen begynner å krype innenfor 9'er-ringen i hvertfall, så det går rette veien. Men i år blir den børsa hjemme.

 

Vi fortsetter med treninger fra 4-5-tida på tirsdags ettermiddager til skytelyset er borte og de siste kundene er dratt hjem helt til midten av november, hjertelig velkommen alle!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Du har Losby på lørenskog, oppe på torsdager fra kl 1730.

Du har Brattåsen på Fetsund, oppe på mandager fra kl 1800.

 

Sako_35

 

Kunne tenkt meg å testa en av disse banene, og evt. meldt meg inn i et skytterlag der om mulig..?

 

Men har noen av disse åpent i vinter? Vil veldig gjerne finne meg en bane som holder åpent på vintern og.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...