Jump to content

Glock som spesialpistol?


Doppelganger

Recommended Posts

Jeg har en 19 som jeg tilpasset kassa.

Den er for høy, måtte bygge om magasinet.

Og pga at jeg hadde satt på bomar sikte måtte jeg ta litt på løpet.

Er ikke sikker på målene på 23'n, men den er vel ganske lik 19?

Så den kan nok ganske greit tilpasses kassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Glick 23 er helt lik Glock 19, bortsett fra kaliber naturligvis...

 

Jeg har selv 27, og det er konge. (kan jo putte inn .357SIG og 9mm i tillegg til .40, om man handler piper og magasin...)

Skal faktisk på banen med 27'en senere i dag. :D

 

 

Åssen er det å få piper og magasin, mht søknad på våpendelene.. ?

 

Går å vurderer en G22 på sikt. Må få tatt praktisk kurs før jeg får "god grunn" til å få 40S&W..

 

Vet at denne kan instaleres 9mm pipe og magasin, og gitt at G17 kan bygges om til 22.lr på samme måten regner jeg med at dette også funker på en G22 ?

Link to comment
Share on other sites

TigerBlack: Hvis du skal begynne å skyte praktisk kan du med G23 eller G27 kjøpe deg en LWD 9mm konverteringspipe (eller .357 sig om du vil) og skyte både sivilpistol klasse 2 og 3! LWD påstår at du kan stappe 9mm i .40 magasin uten problem men har ikke prøvt dette selv.

 

Angående .22 til glock så skal vel Advantage Arms sine konverteringssett være de beste, hvid du finner en butikk som har de inne og sender til utlandet...

Link to comment
Share on other sites

TigerBlack: Hvis du skal begynne å skyte praktisk kan du med G23 eller G27 kjøpe deg en LWD 9mm konverteringspipe (eller .357 sig om du vil) og skyte både sivilpistol klasse 2 og 3! LWD påstår at du kan stappe 9mm i .40 magasin uten problem men har ikke prøvt dette selv.

 

Angående .22 til glock så skal vel Advantage Arms sine konverteringssett være de beste, hvid du finner en butikk som har de inne og sender til utlandet...

 

 

Må vel ha godkjent våpendel for både 9mm piper og .22 konverterings sett ?

 

.357 sig hadde jo vært morro, men er det ikke ett h*lvete å få skudd/hylser til den ?

 

G23 er jo forsåvitt greit ,men liker strengt tatt best fullsize.. skjønt har aldri prøvd noe mini eller beby Glock

Link to comment
Share on other sites

.357 sig hadde jo vært morro, men er det ikke ett h*lvete å få skudd/hylser til den ?

 

Hylser burde gå greit siden den i praksis er en .40S&W som er klemt ned til 9mm. Blir visst litt for korte når man gjør det på dette viset, men patronen vil strekke seg etter et par avfyringer.

 

"Head Space'r" disse flaskehylsene på skuldra eller hylsemunningen?

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
  • 1 year later...

Tar opp igjen denne tråden..
Ang. Glock 19 spesialpistol - denne er oppgitt til å være 187mm lang og 128mm høy, mens kassens mål er hhv 185mm og 125mm.

Regner kanskje med at dette vil være et problem dersom man har tenkt å søke om en G19 til spesialpistol..? Eller er det såpass nærme at det går greit?

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, tg1 said:

Tar opp igjen denne tråden..
Ang. Glock 19 spesialpistol - denne er oppgitt til å være 187mm lang og 128mm høy, mens kassens mål er hhv 185mm og 125mm.

Regner kanskje med at dette vil være et problem dersom man har tenkt å søke om en G19 til spesialpistol..? Eller er det såpass nærme at det går greit?

 

Du tar vekk magasinbunnen å hindrer retainer plate å falle ut ved å skru i 2 gjennomgående skruer = du må bore hull i magasinet nært bunnen, gjenge hullene, fjerne skruehode, lage en slisse i skruen til liten skrutrekker og minst blå 243 locktite, skruene skal være flush med magasinkroppen i begge ender, da har du løst høyden. Lengden er vel bare å spikke litt håndtaket.

 

Edited by Think!
flush
Link to comment
Share on other sites

Oppfølging til G19 gen 5 som spesialpistol:

Vurderer en slik selv. Jeg ser at den MOS utgaven har baksiktet littegranne lengre bak slik at f.eks glock sine egne tritium sikter stikker et par mm bak sleidens bakkant (ca til beavertailen uten ekstra backstrap). 

 

Er det noen som har prøvd om den fortsatt går i kassen? Har egentlig ikke noe behov for MOS utgaven, men tidvis er det jo lik pris på de..

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, tg1 said:

Du har trua på at det blir godkjent altså?

Ikke engang når du har kjøpt noe som er for stort til å gå i kassa sier de noe på det.... 

Du kan jo kjøpe en GP100 og kappe og bore ut materiale for å få den innafor kravene.

Tviler på at de fleste på våpenkontorene rundt i det hele tatt vet forskjell på de forskjellige Glocknummerene, knapt hva en Glock er omtrent... 🤣

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...