Jump to content

fra video camera til data?


flens

Recommended Posts

Prøv på en kraftigere datamaskin, det høres mistenkelig ut som når jeg prøvde å kjøre i vei 1080-HD fra Contour HD-cam på min gamle dampdrevne... I så tilfelle har det noe med kombinasjonen datamaskin, minnekapasitet, grafikkort å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp Mac, ekstremt god på på videoredegering.

 

 

På min forrige pc, og min kamerat sin pc hadde vi samme problem. Måtte nedjustere kvaliteten for at vi skulle kunne se filmene. Løsningen ble DivX. Etter vi lastet ned denne medieavspilleren kunne vi se alle filmene, selv med høyeste kvalitet (1080i)

Er ikke sikkert det virker, men skader iallefall ikke å prøve.

 

 

Link til DivX: http://www.divx.com/

Link to comment
Share on other sites

codecer har generelt ikke så mye med hakking å gjøre, eneste er om man vil spille f.eks mkvfiler på gamle maskiner så finnes det spesielle codecer som spiller de av i dårligere kvalitet.

Hvis maskinen hakker på video fra et moderne kamera tipper jeg det er maskinen som er for treg.

Link to comment
Share on other sites

Det første du kan gjøre er å prøve å laste ned nye drivere til skjermkortet ditt. Dumt å kjøpe ny pc hvis det er en enkelt løsning på problemet og pcen du har idag dekker dine behov ellers. :)

Hvis du ikke finner ut hvilke drivere du skal bruke så kan du skrive her hvilken pc du har så finner vi ut av det.

 

Ellers syntes jeg VLC er en veldig god mediaspiller, og den har innebygd codec'er. Så hvis hakkingen er pga. dårlig codec så kan det være lurt å prøve VLC. Den kan lastes ned her: http://www.videolan.org/vlc/

Link to comment
Share on other sites

Hardware

Product Name dv5-1040eo

Product Number FP692EA

Microprocessor 2 GHz AMD Turion X2 Dual-Core Mobile Processor RM-70

Microprocessor Cache 1 MB Level 2 cache

Memory 4096 MB (2 x 2048 MB)

Memory Max Up to 8 GB

Video Graphics ATI Mobility Radeon HD 3450 Graphics

Video Memory Up to 1533 MB (256 MB dedicated)

Hard Drive 320 GB (5400 rpm)

Multimedia Drive Lightscribe Super Multi DVD Writer (+/-R +/-RW) with Double Layer support

Display 15.4” WXGA High Definition BrightView Widescreen (1280 x 800)

Network Card Integrated 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN

Wireless Connectivity 802.11 pre-n

 

Bluetooth

Sound Altec Lansing speakers

 

3D Sound Blaster Pro compatible sound 16 bit integrated

Keyboard 101 key compatible

Pointing Device Touch Pad with On/Off button and dedicated vertical Scroll Up/Down pad, volume control, mute buttons, 2 Quick Launch Buttons

PC Card Slots

One ExpressCard/54 slot (also supports ExpressCard/34)

External Ports

5-in-1 integrated Digital Media Reader for Secure Digital cards, MultiMedia cards, Memory Stick, Memory Stick Pro, or xD Picture cards

4 USB 2.0

1 VGA port

1 HDMI connector

1 eSata connector

1 RJ45 ethernet connector

2 headphones-out

1 mic-in

1 IEEE 1394

remote control infrared port (remote optional)

cable docking connector

Dimensions 35.7 cm (W) x 25.9 cm (D) x 3.49 cm (min H) / 4.19 cm (max H)

Weight 2.65kg kg

Power

90 W AC Power Adapter

6-cell Lithium-Ion (Li-Ion) battery

What's In The Box HP Pavilion WebCam with Integrated Microphone

 

HP Mobile Remote Control

 

Integrated finger print reader

 

TV Tuner DVB-T

 

Vell, dersom spec over stemmer overens med det faktiske produkt, tør jeg påstå at det ikke er maskinvare men programvare.

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01519997&tmp_task=prodinfoCategory&lc=en&dlc=en&cc=us〈=en&product=3757115

 

Kan du spille av videoen på kamera uten at det hakker?

Link to comment
Share on other sites

Da er det et ATI Mobility Radeon HD 3450 skjermkort du har.

Gå inn på denne linken:

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Punkt 1 velger du Notebook Grapichs

Punkt 2 velger du Mobility Radeon Series

Punkt 3 velger du Mobility Readeon HD 3xxx Series

Punkt 4 må du velge ditt operativsystem. Utifra det jeg har lest så er standard på pc din vista 32 bit.

Dette kan sjekkes ved å høyreklikke på Min datamaskin/datamaskin/my computer/computer e.l. (dette finner du enten på skrivebordet eller du må trykke på "start" knappen) og velge egenskaper(properties). I vinduet som åpnes står det hvilken windows versjon du har og om det er 32bit eller 64bit.

 

Når du har satt inn punkt 4 trykk Display resoult. På neste side velger du å laste ned Option 1 - Full Software Suite.

Når denne er lastet ned velg å kjøre filen. følg så anvisningene.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut for meg som om det er typisk for HP maskiner å komme med generelt bra HW med untak av skjermkort. Jeg har en rimelig kjapp HP selv (1.5 år gammel) som trengte et 1 Gig skjermkort for å virkelig komme til sin rett. Selv den siste versjonen av Fallout nektet å starte med det innebygde kortet. I stedet for en enkel VGA utgang kjører den nå med 1 widescreen på HDMI og en til på DVI. Videoredigering funker som bare juling nå. CompUSA solgte NVidia 1 Gig HDMI kort for US$ 30, så jeg trengte ikke akkurat å blakke meg heller. Jeg skriver dette på en Pavilion entertainment laptop tilsvarende den det er snakk om her, men den har jeg aldri prøvd å bruke til tyngre oppgaver som videoredigering.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp ny pc!!!!. Opplevde det samme som du. Nytt rått HD kamerea, prøvde å laste ned og spille av fra kameraet med min "gamle" bærbare fra 2008. Den netet plent både å spille av, vise eller laste ned disse HD greiene. Kjøpte ny HD ready laptop, og den var laget for formålet. Heftige greier disse HD kameraene. 1 min med film er ei nokså stor fil. Hadde vel kunnet oppgradert den gamle, men det hadde sikkert kostet litt?.

Link to comment
Share on other sites

Utifra spesifikasjonene på pcen burde den kunne spille av hd materiale.

Men pc-er har en tendens til å hope seg opp etterhvert og hvis mange prosesser starter sammen med pc og går i bakgrunn kan dette gjøre at pc ikke klarer oppgaver den normalt burde klare. Og også gamle utdaterte drivere kan gjøre at du ikke får max ut av din pc. Hvis du kjenner in som er litt over gjennomsnittet interesert i pc så få hjelp til å formatere pc og legge inn windows på nytt, med alle oppdaterte drivere, så blir opplevelsen nesten som en ny pc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...