Jump to content

hvilken camo?


Kvamsgutten

Recommended Posts

Til den jakten trenger du ikke annen camo enn helt vanlige jaktklær i naturfarger....

 

Det viktigste er at du sitter i ro, og når du må bevege deg,beveg deg rolig. Det er bevegelse som røper deg, det gjelder forsåvidt om du ligger med full ghillie også. Bevegelse er FY !!

 

Skal du derimot jakte kråke, eller duer kan det være greit med ei ansiktsmaske, og kanskje en ghillie poncho.

Link to comment
Share on other sites

Jo, ihvertfall hvis du kan regne med at reven kommer nært innpå.

Men som sakt, det viktigste er bevegelse. Det er den som røper deg. Jeg synes ofte camomasker, nett, ghillie osv blir veldig i veien, og skaper irritasjon. Henger seg opp i alt og ingenting.

Bruker det minimalt på jakt, men har brukt ghilli relativt mye i det store grønne firmaet....

Link to comment
Share on other sites

forsvarets feltuniform er mitt tips. den er varm og slitesterk. relativ lydløs (snakker nå om den gamle, ikke goretex. den og camostift. så er du sikret på revejakt. på elgjakt ville jeg droppa camo på hud. der er det at du er stille. har hatt elg inn på 10-15 m som ikke var klar over meg. da hadde jeg vinden rett vei.. har prøvd gillie og andre slike . og min erfaring er at det er fort å skremme dyra m de ikke kommer akkurat der du tenkte, slik at du må bevege deg.

Link to comment
Share on other sites

Finn deg en lysegrå ullgenser til sen høstbruk. Den er varm, lydløs og går som stein i terrenget. Supert. Sitt i ro.

Spe på med lysegrønn og lysebrunt til sommer/tidlig høst. Gjerne i fleece eller ull. Bruk ulike farger på bukse og overdel for å bryte figuren din. Sitt i ro. Bruk spandoflage ansiktsmaske. Tynne hansker. Sitt i ro. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv brukt X3M1 3-D CAMO ghilliene, (Autumn Brown). Det funker brillefint. Mer trenger du ikke, og de henger seg ikke opp i grener og det tullet der, i tillegg veier den ingenting. Kameraten min sliter med at hans ghillie (en annen type ghillie med masse "hår") og det er bare tull, den tar også veldig mye plass i sekken hans - blir den våt er det også stress.

Nå stjeler jeg et tips av en venn. PÅ vinteren når jeg en gang i ny og ne jakter rev har jeg et stort hvitt laken over meg, med et hull for huet - det er konge det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...