Jump to content

Track&bark


Jemtegutten

Recommended Posts

  • 1 month later...

Har en sånn:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22599

 

Funker helt ok det, med kontantkort og "Fri familie"=gratis i bruk. :mrgreen:

Eneste aber er at den ikke er vanntett så har må jeg finne på en måte å pakke den inn. :|

Jeg skal bruke den til ekstra backup peiler til bikkja, hvis det stikker langt og ut av rekkevidden på min Astro. Også kan den brukes som "los indikator". Bare å ringe den opp og lytte. :wink:

MEN det er tross alt GSM vi snakker om her, og det er som kjent noe dritt utafor tettbebygd strøk, så vi får se...... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har en sånn:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22599

MEN det er tross alt GSM vi snakker om her, og det er som kjent noe dritt utafor tettbebygd strøk, så vi får se...... :roll:

 

Har å vurdert en sånn, men jakte på endel plassa uten gsm dekning så den utgår for min sin del.

Vurdere heller å henge på den gamle contactpeilen som backupp og losindikator.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Gikk til innkjøp av en Track & Bark til min laika. Har vært i Sverige ei uke på jakt nå, så jeg har fått testa den litt. Som de fleste vet, så har T&B i hovedsak 2 funksjoner.

 

1.) Losindikator: Du ringer opp hunden for å høre om den loser. Når du legger på så skal du først få en sms der det står at peileren søker etter gps-posisjon + batterikapasitet og hastighet. Noen sekunder senere får du en sms med gps-posisjonen.

2.)GPS-posisjon: Funker som punkt 1. men istedet for å ringe opp hunden så sender du en sms som inneholder et passord og en kode.

 

Jeg testa ut her hjemme før jeg dro til sverige, og alt funka som det skulle. Når jeg kom til sverige så funka alt bortsett fra at jeg ikke fikk tilsendt den siste sms`en med gps-posisjonen. Etter første økta den 3. dagen Hadde veska til peileren falt av hunden. I og med at funksjonen med gps-posisjon ikke funka, trodde jeg at peilen var tapt. Gjorde likevell et forsøk, og utrolig nok funka det nå. Plotta inn koordinatene på astroen og dro for å lete. Da jeg ankom posisjonen, ringte jeg opp losindikatoren og ropte og gaula, men hørte ingen ting i telefonen. Etter at jeg la på fikk jeg en ny sms med gps-posisjon, men denne gangen 3-400 meter lenger bort. Sendte nye sms`er flere ganger for å få tilsendt posisjon, men fikk aldri samme posisjon 2 ganger. Likevell var de fleste innen et område på ca 150x150m. Tok fram sporloggen til hunden på Astroen og finkjemma sporet. Etter mye leting fant jeg den til slutt.

 

 

Så etter en ukes testing ser jeg at den helt klart trenger noen forbedringer.

1.) Funksjonen med gps-posisjon må funke fra første stund.

2.) Gps-posisjonens nøyaktighet holder ikke mål i det hele tatt. 3-400 metter holder i massevis for å få dekning på Astroen, men ikke hvis hunden mister peilen.

3.) Sømmene til peilens veske som følger med er alt for dårlig. Etter at peilen min falt av sjekka vi veska til en kompis som har samme type peil, også der begynte sømmene å rakne.

4.) Veska er svart. Den bør så absolutt være signalfarget. Rød er et minimum.

 

Min oppsumering til nå er at Track & Bark peilen ikke holder mål. Men hvis de 4 punktene over blir utbedret, så er det et perfekt tilbehør til Astroen.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig nok så er det kunn i sverige at jeg har hatt trøbbel med å motta sms`en med gps-posisjonen. Og det rareste er at det gikk seg til etter hvert. Skjønner ikke hva evt. jeg kan ha gjort feil i.o.m. at jeg mottar den første sms`en fra T&B`en hver gang. :roll:

 

Problemet med veska vil jeg nok tro er det samme her hjemme i Norge som i Sverige :mrgreen::wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...