Jump to content

Lov å gi bort ammunisjon?


ko-stens

Recommended Posts

Ryddet litt i et ammoskap jeg har fått av brodern.

 

Der fant jeg visst 40 9mm patroner, 13 .32SW patroner og 837 patroner til salongrifle!

 

Ikke en eneste av de er egentlig av interesse for meg da jeg kun kommer til å bruke sub ammo til salongrifla.

 

Spørsmålet er da om jeg kan gi bort patronene til "hvemsomhelst"? Eller må jeg levere til destruksjon?

 

Kan jo for så vidt skyte vekk alle 837 salongriflepatronene, men akk... Om jeg finner en verdig trengende, og det er lovlig, kan jeg jo gi bort til en som kan hente dem!

 

Om jeg leverer til destruksjon, hvor leverer jeg?

Link to comment
Share on other sites

Og patronene er nå donert bort! Folk er kjappe i vendingen! :)

 

Blir til at jeg skyter litt "rester" bare, bare for å se litt på presisjon uten demper. Men har man blitt vant til å skyte med demper, har man ganske enkelt ikke lyst å gjøre noe annet! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nei da, det eneste som skjer at det smeller litt mer.

En skal være litt forsiktig med det i halv-automat våpen, pga at en får en god del mer trykk bakover.

Min MK2 ruger kaster 22 subsonic hylser den vanlige distansen med demper på, men med CCi standard så kaster den hylsene hele 5 meter!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel egentlig ingenting i veien for å skyte "full-fart-ammo" i salong med demper er det?

 

Vil bare høre klikket fra tennåla jeg... :wink: Går fint å skyte med rask ammo med demperen, men da demper det heller skralt synes jeg, i hvert fall i forhold til slik jeg ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...