Jump to content

Skytebukse Kurt Thune modell Norge


brodsjo

Recommended Posts

Er det noen her som har erfaringer fra denne som selges hos Våpensmia og som kan komme med erfaringer, fordeler og ulemper?

 

http://www.vapensmia.no/siv/produkt.php ... bekledning

 

Bruken vil være til jaktfelt og litt elgbane og bør være litt behagelig og fleksibel slik at sittende skyting og gåturene mellom holdene ikke er noe problem, men den bør også ha en viss stivhet på stående skyting.. (ja takk begge deler..)

 

mvh, brodsjo

Link to comment
Share on other sites

Tror det er den.. ? De mente de solgte en del av den til jaktfeltskyttere.. De typiske feltbuksene som blir solgt rundt forbi (monard, skytterlinker m.m.) virker litt pløsete og ikke veldig støttende, så en slags mellomting hadde vært det beste. Så derfor er jeg litt interessert i å vite hvordan denne er, for den ser litt mer stabil ut på bildet.

Link to comment
Share on other sites

Joa, Pettern og jeg har brukt denne buksa i 2 år nå. Siden jeg ikke har brukt skytterbukse tidligere har jeg ikke noe å sammenligne med, men jeg syner buksa er grei til jaktfelt. Den er ikke stivere enn den går ann å gå rundt i, og den har en viss støttende effekt på sittende og spesielt stående. "Håndtaket" på glidlåset på beina er bare dritt, men selve glidlåsen har fungert helt fint etter at vi fikk tredd gjennom en grov binders til håndtak istedenfor den som sitter det. Jeg sto med den i neven på første stevne jeg brukte buksa på Krødsherrad :)

Link to comment
Share on other sites

takk for svar! Da har jeg bestilt ei i 54 etter en måletabell jeg fant på hjemmesidene til kurt thune. Håper den passer. Har i et år skutt med ei standard skytebukse, men lite behagelig å gå i og ei slik bukse er ikke laga for lange gåturer. Ser frem til å prøve noe nytt :-)

Link to comment
Share on other sites

De selger de jo på Våpensmia på Dokka også så det går ann å både prøve og handle der. Denne buksa er ikke akkurat laget for lange spaserturer denne hellermen den er ikke stivere enn at jeg går med glidlåsene på beina nede hele tida med mindre det er ekstramt bratt (som på NM i år f.eks) :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...