Jump to content

Saga Field Steel. Erfaringer?


Mikkel

Recommended Posts

Var på XXL i går og kjøpte noe ammo til duejakta. Gikk for Saga Field Steel nr 6. Tenkte det skulle være en grei patron til duejakt. Har god erfaring med stål på andejakt, men da i 12/89. Da jeg sjekka resultatene fra den store haglammotesten her på kammeret kom Saga Field Steel dritdårlig ut, med hastighet under 300 m/s.

 

Er denne patronen SÅ ræva? Hvis dette faktisk stemmer må jeg se meg litt rundt etter noe annet. Noen som har brukt denne patronen på jakt?

Link to comment
Share on other sites

Måtte selvfølgelig teste inntregningen på den nyinnkjøpte ammoen. Remington Shurshot 32 gr nr 7,5 bly var en duepatron jeg hadde god erfaring med da denne var lovlig. Denne patronen penetrerte ca 160 tørre avissider på 25 meter. Haglene fra Saga Field Steel nr 6 penetrerte ca 120 sider. Men da jeg bladde i arkene datt de første haglene ut da jeg hadde kommet til ca 50-60 sider. Må vel si at jeg ikke er imponert... Fungerer muligens på de korteste holda.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var da jeg så disse testene jeg ble alvorlig skeptisk til patronene jeg hadde kjøpt. Har kjøpt og prøvd Saga Heavy i stedet. Virka hakket vassere enn Saga Field. Nok rekyl til at halvautomaten lader også. Det gjorde den nemlig ikke med Saga Field. Blir nok denne det blir satsa på under duejakta. De to pakkene med Saga Field får bli degradert til lerdueammo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...