Jump to content

Problem med Forster Bench rest die


Fox'n

Recommended Posts

Kjøpte Forster Bench-rest helpresse die i 30-06 men greier ikke å få presset hylsene :?

Får presset 2-3 mm av halsen før det stopper.

Hylsene er enganskutte norma, og jeg har prøvd både med og uten ekspansjons stanga.

Hylsene måle 8.70mm på det området som ikke er presset, og 8.41 der det er presset. Er dette unormalt lite? til 30-06 å være? Så dien ganske enkelt er for trang? eller er det noe annet?

Link to comment
Share on other sites

I følge http://en.wikipedia.org/wiki/.30-06_Springfield er halstykkelsen 8,63 mm. Så målene dine virker fornuftige. Så vidt jeg kan huske så har disse diene fra Forster en ekspanderknapp som kan justeres opp og ned på ekspanderstaga. Hvis denne havner for høyt opp mot halsområdet, så kan hylsa låse seg fast. Men det problemet skulle uansett ikke vært der når du fjerner ekspanderstanga. Er det hull tvers gjennom dia når du tar ut ekspanderstanga? Ei hylse med smurning over det hele utvendig er egentlig bare nødt til å gå i dia, med mindre det er noe alvorlig galt med dia. Jeg har pressa 9,3x62-hylser i Forsterdie for 6,5x55. Tror til og med jeg pressa den i ei .22-250-die etterpå. Ikke med hylseholderkontakt da, men "skulder mot skulder".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...