Jump to content

Luger - selge eller plombere? + .22 lr Colt.


ko-stens

Recommended Posts

I utgangspunktet et idiotisk spørsmål! Man ødelegger ikke en gammel Luger! Vet det, men denne er ikke original, og den er sannsynligvis rimelig sliten.

 

Det har seg slik at fadern for mange herrens år siden kjøpte en Luger av en pistolskytter (visstnok verdensmester i sine dager). Han hadde bygget den om slik at den har tungt løp. Det skal være et omsmidd Schmeisserløp på den. Kraftigere og lengre.

 

Brodern brukte den også ganske mye da han drev aktivt med pistolskyting.

 

Dvs at denne sannsynligvis har gått titusenvis av skudd!

 

Er det egentlig noe å samle på? Har den egentlig noe verdi i det hele tatt? Original Lugertaske er med, samt to magasiner. Taska passer ikke, siden løpet er for langt.

 

Fadern er lett å overtale om noen er interessert!

 

Han har for øvrig også et knøtt av en revolver i .22 lr. Ser ut som en Colt Police (er det ikke det de heter tro?). Den har 2" løp tror jeg. Han kan nok overtales til å selge den og. Jeg har ingen interesse av håndvåpen, og brodern sin interesse er nok like stor som min...

 

Synd med Lugeren egentlig, for det er jo et slags klenodie. .22'en er bare et leketøy som brodern en gang kjøpte, og som fadern overtok da brodern var blakk...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...