Jump to content

Rådyrblinker med troverdig størrelse.


korporal

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter gode rådyblinker med troverdig størrelse. Siden jeg jakter kun på rådyr og ikke større har jeg lyst til og trene litt mere realistisk enn str. elg på 100 meter. Har bestillt den X-ray blinken på midway, men etter det jeg leser på andre tråder om midway så blir varene sendt fra USA og det kan ta 2 til 3 uker i postgangen.

 

Noen som vet om andre steder som har gode blinker av rådyr i realistisk størresle?

Link to comment
Share on other sites

Jaktfall har slike i utvalget, men i halvfigur, 86x54 cm. De koster bare 19,- pr stk, så det er jo billig. Det står at produktet ikke er tilgjengelig nå, men en kan jo sende en epost og høre om det dukker opp igjen.

 

Kjøpte noen slike i fjor selv. Greie nok de. Om de er hundre prosent riktig størrelse vet jeg ikke da jeg aldri har hatt et rådyr på nært hold...

Link to comment
Share on other sites

Alle som fører sortimentet til Landrø har/kan skaffe BEO skiver. De lager NJFF-godkjente rådyr (100x70 cm) for jaktfelt og koster veil 52 kr skiva.

high_35005_raadyr_serie2_70x100.jpg

 

Denne bestilte jeg fra Jaktogfriluft i arendal. Ble litt skuffa da jeg skulle ha en fullskala blink av bukk for å lage en rådyrbulvan, men greier nok å skisse resterende for frihånd...

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk tak i to blinker av rådyr i full størrelse for 14 dager siden.

Dette er bilder av ekte rådyrbukker. Skal gjøre som G.Larson og feste den ene på ei plate og bruke som bulvan.

 

Fikk kjøpt de gjennom noen i njff. Har ikke peiling hvor de fikk de fra. Bet. 100,- pr stk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...