Jump to content

Barnaul .308 treningsammo?


G.Larson

Recommended Posts

Har ikke testet i 308, men har prøvd dem både i en Remington SPS .223 og i en Sako 85 Hunter i 30-06. I min .223 sprer de i alle retninger innenfor 3'ern, mens de i min 30-06 går nesten likt med oryx 180gr, alle i 10'ern.

 

Dette ser ut til å variere fra børse til børse. Du må bare teste. Det er jo ikke dyre greiene :D

Link to comment
Share on other sites

Heter vel barnaul?

 

I 30-06 (som jeg tipper har lignende kule som 308 versjonen) har har de jeg vet om som har røvd denne fått "sånn høvelig god samling. Det er ikke match ammo, men funker til trening.

 

I 30-06 har kula stålmantel som er forkopra og hylsene er av stål (som og er forkopra)

 

Hvor har du sett denne ammoen til salgs?

Link to comment
Share on other sites

Ringte J&F ang hva de hadde som rimeligste sort treningsammo og det var denne til 5,90 ,-/stk. Hadde litt hastverk med å få tak i til skytebanen men har ordna seg nå. Fikk tak i noe Remington UMC til 6,89 ,/stk ett annet sted. Da slapp jeg ventetid og fikk ammoen med meg der og da. Skal brukes på banen til torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt noe barnauk på banen hos oss for et par år siden men måtte kutte det ut !

Dette pga et sinnsvakt smell og munningsflamme :mrgreen:

Dette er den gamle 145grs linjen, ladet med et slags mitraliøsekrutt... Den nye linjen har ikke dette kruttet og kulene veier 168gr. de samler mye bedre i riflen min hvertfall... har prøvd begge typer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...