Jump to content

Håndlaget Rådyr Lokk fra Tyskland


ahatleskog

Recommended Posts

Har netopp kjøpt den. Tror den krever litt trening... Så vi får se om jeg får tid til å øve litt før 10.08, hvis ikke blir buttolo`n med i år også ;)

 

Men det skal sies, jeg har kjempetro på den. Du får ikke den samme lyden hver gang du blåser i den. Så den blir nok litt mere naturtro enn buttoloen, som blir litt mer "makanisk" og monoton i lyden. Så de store bukkene som ikke lar seg lure av buttolon har jeg trua kommer inn på denne! ;):mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

den kjøpte jeg for ikke lenge siden selv...

 

Hvis du plaserer leppene foran på fløyta kommer det en lysere lyd... Hvis du trykker mer med leppene kommer det enda lysere... Litt tilvenning men tror den skal virke veldig bra den :)

 

Har øvd en del i stua og kjerringa har sagt at hun kommer til å kaste fløyta om jeg prøver den igjen :? hehehe

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 4 weeks later...

Jeg er ingen erfaren jeger, men jeg gikk til anskaffelse av denne rådyrlokken i rådyrgevir. Var ute i natt for å teste for første gang og på under 5min var bukken på plass, på under 20 meter. Helt vilt, og jeg har som sagt ALDRI lokket på rådyr tidligere.

 

EDIT, dere som blåser ved å bruke leppene, bruk tenna for å presse membraen ned på fløyta, og hvile leppene lett utenpå det igjen. Det er hvertfall slik Clausen gjør det i filmen jeg kjøpte ved siden av...! Og det er slik jeg gjør det, og det ser foreløpig ut til å fungere!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
er clausen som selger den originale tyske rådyrlokken, men jeg ser at han også har hatt stor suksess med en annen fløyte nylig:

 

http://blogg.jaktogdvd.no/2011/07/29/we ... dyrbukker/" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

http://www.jaktogdvd.no/index.php?nr=90 ... &startrow=" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Som noen andre hevder er en Rip off av denne fløyta :winke1: Kan jo ikke si annet enn at den ligner fælt!

 

http://brunst.mystore.no/ds_product_inf ... cts_id=456" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Den som ligger på clausen sin side er den rette som er laget av Klaus Demmel.

Du skal ikke bruke leppene som du gjør på en vanlig revelokk f.eks, men du skal bruke tennene.

Jeg synes ikke den er noe vanskelig i bruk egentlig, har lokket inn mye bukk rundt om her iår. ( Hvor det ikke er jakt ).

Da kombinerer jeg hets og kontakt. Jo lysere den er jo likere er den en killing.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...