Jump to content

Kan jeg kjøpe andre die merker enn rcbs til min Rc?


Gunman76

Recommended Posts

Har en eldre rock chucker rcbs enstasjonspresse i boden. Har kun kjørt på rcbs dier tidligere men nå har jeg skaffet meg en grovpistol og tenkte å lade litt 32 s&w long.

 

Prisene er rimelig stive på rcbs sine sett, kan jeg gå for andre merker eller vil ikke de passe i min presse?

 

og hvor kjøper dere dies til en gunstig pris, sjekket midway og de skulle ha over 1100 for en 32 rcbs...

Link to comment
Share on other sites

jeg har innmari lite provisjon på ladeboken, og jeg har til og med blitt kalt tildels ufine navn av forfatteren...

men jeg tror rundt halvparten av lade relaterte spørsmål her på forumet kunen vært spartom folk hadde lest den. Slik som f.eks kan jeg bruke dier fra fabrikant a i press b osv.

 

Siste utgaven jeg har er nr 6... ?

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det er Ladeboken nr. 6 som har feil i typografien, hvor mange opplag den har kommet i, se det vet ikke jeg noe om.

 

Om det er så farlig å bruke samme fabrikat på hylseholder og die, kan jeg ikke svare på. Det kan være greit å bruke RCBS holder i RCBS presse, siden RCBS sine hylseholdere har en annen dimmensjon på senterhullet enn alle de andre.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hassel, hvis du ikke kan komme med konstruktive tilbakemeldinger på posten så kan du faktisk la være å skrive noe som helst. Håpløst og totalt unyttig for meg å lese at du mener jeg burde lest ladeboken først. Selvfølgelig har jeg ladeboken og ja, jeg leser i den. Det hadde seg slik at jeg faktisk var på ferie og ønsket å bestille komponeneter slik at de muligens var på vei i posten til meg når jeg kom hjem etter endt ferie. Og jeg pleier ikke å ha med meg ladeboka på ferie slik du kanskje har... Jeg fikk svar på mitt spørsmål raskt og på 3 eller 4 innlegg, jeg poster innlegg om at jeg har bestilt og posten er egentlig avsluttet da du må dra opp hvor håpløst det er at folk ikke leser ladeboka først osv osv...

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke med deg ladeboka på ferie? Trodde ferien var den tida folk flest hadde tid til å lese :D

 

Forøvrig ingen grunn til å ta på vei, Hassel mente det sikker kun som et godt råd. Selv om han kan høres utrolig masete ut når han begynner å skrive om å lese ladeboka.

 

Kjøper forresten til stadighet diesett og tilbehør fra hjemmelading.no de har fornuftige priser og god service. I tillegg til at Trond vet en god del om det han selger.

Link to comment
Share on other sites

Da var det det å lese ladeboken da...

mener det står rimelig klart og tydelig at man kan bruke dier om hverandre der. (Men.. jeg har den jo faktisk ved siden av brownells katalogen ved senge kanten, og stadig vekk på feire)

Finner forøvrig ikke den feilen PPC skytteren nevener i nummer 6?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...