Jump to content

bremanger hjorte jakt


bransern

Recommended Posts

hallo folkens. er det noen ifra bremanger her på kammeret???

Jeg er en gudbransdøl som de siste årene har jobbet i ørsta volda området. der har jeg også blitt kjent med mange, og jaktet mye hjort.

Men nå har jeg blitt forflyttet til breimanger og trenger nye jakt kompiser/områder.

jeg er på utkikk etter noen jeg kan kjøpe noen løyver av eller jakte sammen med, og eventuelt kjope kjøtt av.

LCB

Link to comment
Share on other sites

Hvorhen i Bremanger? Jeg kjenner noen folk der, kan muligens få linket deg opp med noen som kjenner noen som kjenner noen osv. Men hvem jeg skal snakke med kommer litt an på hvor i Bremanger du er. Ellers burde det ikke være vanskelig å få jaktet enten der eller i en nabokommune, i Sunnfjord-området er det så mye hjort at det noen steder er et problem for grunneierne å få mange nok jegere til å stille opp for å få tatt unna kvoten :shock: :-8

 

Har du prøvd å komme i snakk med folk på skytebanen i forbindelse med jegertrening/oppskyting?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I indre eller ytre del?

 

Om du er i ytre, så ta deg ein tur på 'Farmen' og snakk med folk. Grotle/Igland brukar å ha ein del ledige plassar, så snart første helga er over. I oktober og utover er det som regel vanskar å skaffe nok folk. (Litt feil vald om mykje kjøttutbytte er målet.)

 

Det er grunneigarar som sel løyver eksklusivt, men eg veit ikkje kva dei tek, eller om det er oppbestilt til faste kundar.

 

Dersom du vil ha kort for fiske- og småviltjakt (rype og orrfugl), får du det og på Farmen.

Link to comment
Share on other sites

Der er eg overhodet ikkje kjent, var flytta ut før fastlandsforbindelsen kom. Men har du bil så dekkar du jo eit ganske stort område på ein halvtime-time? Veit det var jakt utleigt på Hunskår og Oldeide for nokon år sidan. Kva driv du med? Bur du der midlertidig for vegbygging eller noko, eller jobbar du på ei bedrift i området? Det kan då umogeleg bu så mykje folk på Bortne at det er uråd å finne jegarar?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Du kan jo ta ein kontakt mot fagleiar skog i Bremanger kommune, Bjørn Henry Martinussen. Eg vil karakterisere han som godt over snittet interessert både i jakt og forvaltning, og som lokal viltmyndigheit i kommunen kjenner han dei fleste - og har kanskje eit tips til kvar du bør begynne å spørje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...