Jump to content

Hvordan fjerne kulefett rundt kammeråpningen? (22 lr)


Østengen

Recommended Posts

På min nye Anschutz som jeg har lagt ut bilder her av (som over 100 personer har kikka på men ikke sagt et ord) er kammeråpningen og utskjæringene til ekstraktoren stappfull av kulefett som jeg tror har satt seg litt. Så mye at jeg synes det har blitt litt hardt å lukke bolten (Rifla ble ikke pussa før jeg fikk den)

Hvordan fjerner jeg dette på best mulig måte? Rifla har det samme klammesystemet for å feste pipa som STRen har, så vil helst unngå å få noe oljelignende ned der. Har ikke pussestokkinnfører som passer denne :/

Tenker selv på noe som q-tips med rødsprit? Alle forslag mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg faktisk aldri undersøkt, har ikke hatt kassa ute og fått veid den eller noe. Og så klarer hvertfall ikke jeg å skille aluminium og rustfritt stål uten videre med det nakne øyet. Men jeg regner med at den er i rustfritt stål?

 

Takk for hjelp :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jeg bruker helst tannpirkere eller binders/knappenåler til mekanisk fjerning av gruff i kammerområdet.

Selv om Ali kaffe skal være bra til sånt :lol:

Q-tips holder ikke i min erfaring til størknet fett. Liker ikke å bruke rødsprit eller annet lettflytende om stokken er på.

 

Forsiktig fysisk vold med nevnte objekter gjør som regel susen. Da kommer du til i utdrageråpningen(e) også.

Husk også støtbunnen på sluttstykket...

 

Kos deg med pussen! :D

Link to comment
Share on other sites

Tilbakeholden fysisk vold gjør susen :wink: Skraper/pirker bort det jeg kan (ikke med kniv etc), tanpirkere fungerer, men jeg har brukt alt som er spisst og vinklet for å pirke bort det jeg kan. Så fram med filla, og noen dråper vanlig våpenolje på den. Og gnukk rent sluttstykke og kammerende.

Så en liten runde med børste i kammeret, og ett par drag med boresnaken fra kammeret og ut til slutt. Nå er det normalt rent nok (pusser ikke 22lr våpen gnukke rent i tide og utide).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...