Jump to content

Hornady 10,4 g RN i 6,5x57R


Mastodon

Recommended Posts

Jeg brukte denne kula i samme hastighet i drillingen i flere år. Ca 30 felte dyr, i all hovedsak rådyr, indikerte god effekt og små til moderate kjøttødeleggelser. Opplevde dog et par tilfeller der utgangen ikke sto tilbake for en vmax sine prestasjoner. En får en og annen slik overraskelse uansett hva en bruker, så alt i alt har jeg ingen vanskeligheter med å annbefale kula til rådyr/hjort. Fugl felte jeg for lite av til å mene noe kvalifisert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte denne kula i samme hastighet i drillingen i flere år. Ca 30 felte dyr, i all hovedsak rådyr, indikerte god effekt og små til moderate kjøttødeleggelser. Opplevde dog et par tilfeller der utgangen ikke sto tilbake for en vmax sine prestasjoner. En får en og annen slik overraskelse uansett hva en bruker, så alt i alt har jeg ingen vanskeligheter med å annbefale kula til rådyr/hjort. Fugl felte jeg for lite av til å mene noe kvalifisert.

 

Takk for at du deler erfaringer. Dette var god lesing.

Du skriver at du har felt lite fugl, betyr det ingen eller noe få?

Hvis du felte noen få, hva skjedde så med ekspansjonen når den traff mindre vilt som fugl?? Det er det jeg lurer mest på om den har såpass treg ekspansjon at den går gjennom uten å ødelegge for mye av orrfuglen..

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg husker var det noen få kråker og ei and eller to. Mener at de fikk nokså hard medfart, men som sagt er dette alt for begrenset til å tillegge noen betydnig. Det beste rådet er vel å prøve det ut.

Ellers er det verd å prøve samme ladnig bak ei butt helmantel, f.eks 100 lapua, er du heldig får du likt treffpunkt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...