Jump to content

HJELP...Jeg vil ha flere!!!!!


Gubben i bua

Recommended Posts

Hei!!

Jeg har samlet litt patroner oppigjennom årene, men det har liksom ikke blitt det helt store.. Har ei korg stående i ladebua som skulle vært organisert på en skikkelig måte for å komme til sin rett... Forslag til organisering??? Skulle ønsket at samlingen kunne vokst litt også, men syns det blir litt tullete å kjøpe en hel eske patroner for å få tak i hvert enkelt kaliber.... Noen her som kan hjelpe meg ??? Har sikkert noe som kan byttes, og er også interessert i å kjøpe !!!

Link to comment
Share on other sites

Først av alt, søk Politiet om å bli godkjent samler av patroner!

Er skrevet en del om det her inne fra før.

Gjør du ikke det er hver patron/kaliber du ikke har våpenkort på et brudd på våpenloven.

Vet at det herom syndes en del, men pr.definisjon er det ihvertfall sånn.

Når du har papirene i orden kan jeg sende deg noen patroner du ikke har. ;-)

Ellers er settekasser en grei start, men husk all ammo skal oppbevares nedlåst.

Også samlinger!

Jeg har derfor lenge lurt på å kjøpe meg en sånn kartarkiv-kommode-sak med lås på.

Jeg organiserer etter kort og langvåpen, og så fra minst til størst.

Link to comment
Share on other sites

Skal ordne med det formelle ja. Har tenkt på det lenge, men det har liksom ikke blitt noe av.... Stilles det noen spesielle kriterier for å få godkjent samlerlisens? Jeg har en "liten kortstokk" :roll: med våpenkort fra før, så hvis det er det samme som ligger til grunn for å få samlerlisens så skal det gå greit.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jeg vil ikke anbefale settekasser for oppbevaring av ammunisjon. Treverk inneholder syrer som angriper noen metaller og skader ammunisjonen.

Bruk metallemballasje.

 

Er det ikkje bare å olje\lakke\male treverket? Har høyrt om dette før, og visse tresortar er verre enn andre. Eik trur eg var det verste slaget, mtp korrosjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...