Jump to content

D99 med "vådeskudd"


RolfKr

Recommended Posts

Var på jeger trap banen med min nydlige d99 i går. Skøyt først 3 serier,men på fjere serie på 11 skuddet. Gjorde jeg alt som før gjorde meg klar og spendte opp BANG!! Det gikk et kaldt grøss ned en skytter og jeger rygg. Faen tenkte jeg.. Har jeg fått lurt inn pølsene inn i avtrekkeren mens jeg spendte opp. Jeg prøvde med et nytt skudd spente opp og BANG.. Prøvde en gang til BANG. Da avsluttet jeg serien. Prøvde tørt uten patroner et par ganger og det samme skjedde. Tennstempelet på førsteskuddet gikk av med en gang. 2. skuddet var som det skulle.

Er det noen som vet hva som er galt eller har hver ute for det samme??

Det begynner jo å nærme seg jakt og liker å ha ting i orden og som jeg kan stole på. D99 fikk en ripe i "lakken" nå! Og jeg fikk en støkk i kroppen. Nesten greit at det skjedde meg som er rutinert på banen og alltid har pipa i sikker rettning(skyte rettnigen) Ser med skrekk og gru hvis det hadde skjedd en nybegynner som roter litt med pipa i alle rettniger..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da har jeg en liten oppdatering...

D99 er sendt fra mit lokale verksted til J&F arendal. Det er der normas garanti/børssemaker sitter. På tirsdag 24 hadde dem ikke sett på den enda, men nå var den ikke så langt bak i køen.

Heldigvis er ikke dette mitt eneste våpen og jeg greier meg uten en liten stund til. Når den ordinære rådyr jakta starter blir det værre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ja ja. Det er vel bedre at den skyter litt på egenhånd, enn at den eksploderer i fjeset ditt som broderbørsa med magasin 8)8)

 

Må si du har vert utrolig tålmodig i denne saken, jeg hadde krevd å få lånt en Trumf eller lignende til børsa var fikset, og samtidig opplyst at jeg jakter mest i såpeglatte steinrøyser...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå er børrsa endelig tilbake!

Jeg er ikke typen som maser så mye når jeg ikke har et akutt behov. Er mange nok som roper ulv ulv. Men nå var jo begeret nådd for meg også.

Fikk børrsa tilbake på tirsdag og sjekket den jo selvølgelig i butikken. Da viste det seg at løpsvelgeren var hard som bein og ikke i orden. Men det ordnet dem heldigvis der.

Ifølge ML så hadde J&F byttet det meste av innmat i den. Og ikke funnet noen klar grunn på hva som var årsaken til det guffene problemet. Synes det var litt dumt at jeg ikke fikk en ordentlig raport på hva som var galt da det hadde hjulpet meg i å stole på den igjen 100%!Og dem sa jo selvsagt at dette var første gangen dem hadde vært borti dette!! Har tatt opp og ned oppspenneren 100 ganger og begynner nå å stole litt på den igjen..

Håper for alles del (og blaser) at dette ikke skjer med flere!!

Nå er elgjakta over for meg og de små søte rådyrene hjemme i nærdistriktet går en skummel tid i møte! Regner med at de nå gleder seg til jul når rådyrmateren er på plass og drillingen blir brukt på reven istedet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Bra du fikk rifla til slutt da, men jeg må jo innrømme at jeg hadde klikka i vinkel for lenge siden, for dette har tatt unødvendig lang tid :evil:

 

Sjøl om jeg hadde hatt våpenskapet fullt, så holder ikke dette mål gitt :cry:

Rett og slett dårlig service, men så lenge du er fornøyd, så skal da jeg holde kjeft, siden det ikke gjelder meg 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...