Jump to content

Billig første gangs 6.5x55 Hva kjøper jeg ??


sveinung64

Recommended Posts

Jeg har en Remington 700 30-06 , og er veldig fornøyd med den, men det er arvegods , så jeg har lyst på egen børse å da tenkte jeg å kjøpe meg en 6,5.

 

Den skal være billig og bra , har hørt Hova skal være gode rifler.

 

Kom med tips og råd, for de trenger jeg nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville sett på en Howa i 6,5x55. Gikk egentlig å ventet på at disse skulle komme inntil jeg fikk tak i en S&L Classic til nesten samme pris; da var det et greit valg for min del. Har dog veldig sansen for Howa og kan fort ende opp med en slik i et annet kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Sveinung64:

Husk at det også er mulig å få erstattet 30-06 løpet på arvegodset med ett i 6,5x55. Hvis det først og fremst er 6,5x55 patronen du ønsker kan du da slå to fluer i en smekk; kaliberet du ønsker og fortsatt bruk av arvegodset.

 

Remington M700 er jo den enkleste mekanismen å bruke som utgangspunkt for en rifle bygget akkurat slik du vil ha den, og så lenge du beholder låskassa vil den fremdeles beholde sin sentimentale verdi.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal ha en billig traktor rifle kjøp en CZ550, har selv en slik og er meget fornøyd med den.

for tiden er det min "langholdsbørse" å jeg har ikke noe problem med å treffe blink på 600+.

Børsa har snellert og kolben passer like godt til links, veier noe over 4kg med alt.

her kan du lese mer http://www.klikk.no/produkthjemmesider/ ... 290919.ece

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig på tur til skytebanen for å teste Howa i 6,5 for å kunne gi kunder en god anbefaling til ammo og kuler som gir god presisjon i Howa 6,5 løp med 1-8" snurr.

 

Gårsdagen var både litt frustrerende og oppløftende på samme tid. Grupper på 80-100mm gir ikke akkurat gode vibber, mens de på 10mm er mer der det bør være.

 

Foreløpig ser det ut til at 9g kuler i 800m er meget god medisin. 139 Scenar foran 48grs Rhino 22 i Lapua hylser skjøt i gjennomsnitt 14mm i de to børsene vi tok ut til test.

Skal prøve 10,1g Partizan og Mega idag. Sammen med mer andre kuler som skal være god fisk.

 

Vi hadde egentlig bedt om 1-9" men med den litt slappe 6,5x55 ammunisjonen på markedet ute i verden ga de laber presisjon med 1-9" ok med 1-8,5" og bra med 1-8". Så ergo er det 1-8" det ble. Her hjemme er jeg fortsatt overbevist om at 1-9" er ett bedre valg til alt. Men siden Tikka har vært framme før i tråden og både de og Sako er kjent for presisjon i 6,5 løpene sine er det jo aldri feil å skjele den veien også. Alle 6,5 pipene deres har 1-8"

 

Om moderatorer gir mulighet til det kan jeg lage en liten tråd om dette, men gidder ikke bruke masse tid på ladetråd om den blir slettet som reklame

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...