Jump to content

Innskyting av nytt løp til min Sauer 200 STR 6.5x55


jegerak

Recommended Posts

Etter å ha stusset litt på løpet den siste uken bestemte jeg meg i dag at jeg skal bytte løpet.

Er litt kjedelig å komme på landskytterstevnet med et løp en ikke stoler på.

Hva gjør folkene her inne når de skal skyte inn løpet?

 

Jeg for min egen del pusser løpet med rødsprit 5-6 stk filler, før jeg bruker Hoppes like mange ganger. Rekner med at fabrikkfettet er da fjernet. Så skyter jeg 1 skudd og pusser løpet rein med hoppes. Skyter enkeltskudd med pussing opp til 10 skudd. Så skyter jeg 5 skudd serie og pusser. Holder på slik til omtrent 50 skudd er gått igjennom.

Er veldig påpasselig at løpet ikke blir varmt no med en gang, venter til jeg har passert 100-150 skudd...

 

Hvordan gjør dere andre det?

Link to comment
Share on other sites

 

Hvordan gjør dere andre det?

 

Med 200 STR løp så pusser jeg det rent med bremserens og litt Butch før bruk. Tørrpusser, og skyter som vanlig.

 

Break-in av Sauer løp har jeg gjort et par ganger uten å få noe som helst igjen for det, derfor driter jeg i det. Rustfri matchløp til benchrest-bruk derimot gjør jeg en utgave av break-in, men på langt nær så detaljert der heller som mange virker å gjøre.

 

Denne diskisjonen vil nok gi like mange svar som debatanter.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

forresten er dette kortversjonen av hva jeg har skrevet om det på sikkert 4-5 plasser:

 

jeg pleier pusse rent, så

skyte 1 skudd + puss X5

skyte 2 skudd +puss X5

skyte 5 skudd +puss X3

 

da er jeg som oftest passe lei å har pussa løpet 14 ganger på en kveld.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...