Jump to content

Ladedata til nosler accubond/balistic tip 3006


banan

Recommended Posts

Hei, har noen ladedata til nosler balistic tip 165 grains og accubond 180 grains? Skal lade i 3006 med norma MRP krutt og trenger å vite hvor mange grains med krutt jeg skal bruke :?:

 

Planen var å bruke balistic tip'en til sel og accubonden til hjort. Så hadde vært gunstig med en ladning som fikk høy hastighet når det kommer til balistic tip'en :D

Link to comment
Share on other sites

hmm, må si at jeg er litt usikker nå. slo det opp i ladeboken og der stod det at man kunne lade nosler 180 grains med 60 grains MRP, mens det på norma's sine hjemmesider står det at maksladningen er 58,6 grains. :roll: Hvem driver vranglære? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare for å samle hyls banan! Det er lurt å passe på at du ikke legger deg høyere i trykk enn fabrikkpatroner. Dersom du chronograferer fabrikkammo med samme kulevekt bør dine ladninger ikke gå høyere. Videre måler du trykkringen på fabrikkhylsene etter at du har skutt dem, og sammenligner med dine hjemmeladninger. Dine bør ikke overgå fabrikkammoen.

Link to comment
Share on other sites

... Det er lurt å passe på at du ikke legger deg høyere i trykk enn fabrikkpatroner. ...Dine bør ikke overgå fabrikkammoen.

Jeg lader ikke selv, så dette har jeg ikke greie på. Men har hørt at 30-06 fabrikkammo lades svakt fordi det skal være trygt å bruke i våpen som i teorien kan være over 100år gamle. Vet ikke om det er noe i dette? Er det ok å legge seg over fabrikkammo for 30-06 sin del?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...