Jump to content

Skal ha meg ny hagle


hunter boy

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpe meg en halvauto hagle men vil høre litt me folk som har et snev av peiling og erfaring me de aktuelle haglene. Har ingen planer om å spare på kruttet så det blir en hagle av topp kvalitet. Hagla kommer til å bli brukt på alt en hagle kan brukes til.

 

Har sett meg ut 3 hagler som er interessang.

 

1. Benelli m2

 

2. Winchester sx3

 

3. Beretta extrema2

 

Jeg har minimalt med kunnskap om disse haglene så det er bare å hagle i vei. Alle disse 3 er vel kvalitetsvåpen som alle vil gjøre en god jobb, men de har vel sine fordeler og ulemper?

 

takker for gode svar og innspill

Link to comment
Share on other sites

Hva med å prøve et søk her på forumet? Da finner du nok mye interessant som allerede er skrevet om dette, og kanskje er det vel så nyttig å poste evt. ytterligere spørsmål i en av de trådene du finner via søk?

 

Bakgrunnen for hvorfor dette er en god idè er f. eks forklart her: Posting and you

 

Jeg har hjulpet deg i gang med søkene, mer info finner du nedenfor :)

 

1. Benelli m2

 

http://www.kammeret.no/forum/search.php?keywords=Benelli+m2&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

2. Winchester sx3

http://www.kammeret.no/forum/search.php?keywords=Winchester+sx3&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

 

3. Beretta extrema2

http://www.kammeret.no/forum/search.php?keywords=Beretta+extrema2&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

Link to comment
Share on other sites

Har ingen av de haglene men har en franchi fast white, kan anbefalle dene vis du vil

ha en let halvauto (2,7kg) og som veksler alt av ammo, koster 14990kr. Ellers ville jeg godt

for benelli, de er sinsykt enkle å demontere for pussing, har hørt på forumet at folk har plagdes

med xtremaen, men det kan de sikkert fortelle om.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Berettaen er den jeg tror den er, har jeg hatt en slik en. Beretta Urika 391 Extrema.

 

Den (Beretta 391) var fin å skyte med, og er blant de mer populære i det jaktlaget jeg øver leirdue med. Jeg solgte min, alt for billig, fordi jeg ikke ville overlevd sikringen særlig lenge. Jeg hadde hatt en vanlig brytehagle før denne - og sikringen på Berettaen, den lille pinnen ved avtrekkerbøylen, ble jeg aldri fortrolig med (men det er det jo plenty andre som er.) Jeg har ingen ting imot automathagler ellers. Kanskje er det noen Kammerater som vil bidra med noen synspunkter/erfaringer, også med hensyn til sikringer ...

 

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

SX3 eller M2 ville jeg og gått for. Xtrema 2 blir litt tung ihht. min smak, ihvertfall om du skal gå mye.

Test de og se hvem du liker best selv.

De jeg har snakket med som har M2 har vært fornøy. Har selv SX3 Synt og er veldig fornøyd med den.

Sjekk også Beretta Unique 400

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...