Jump to content

Skeet kjedelig?


Jaktfalken

Recommended Posts

Leste i en annen tråd som omhandlet trapbaner, hvor på 'Sportskytter' svarer en som mener trap er kjedelig, at det er skeet som er kjedelig... :shock: Alle baner er like,og duene kommer likt hver gang, javel. Men på 8 standplasser, så får man jo duene fra alle vinkler..og hold fra 4,5 til 28-30 meter... også farten da mann :D . Skjøt mye jegertrap i yngre dager, så jeg skal ikke kaste 'dritt' på den grenen. Det hender jeg tar en runde enda, men kommer til standplass 2, og spør meg selv hvorfor jeg gidder dette.. ikke for det jeg er god, men jeg syns det er så GØRR, at jeg klarer bare ikke holde fokus :?

Men skeet'n... :D der er det lommeboka som stopper meg hver gang, det er trivelig med et 6 mannslag, hvor vi kan skravle innimellom skytinga, og lære av hverandre. Jeg skyter en gang eller to i uka nå, og det blir en 4-5 serier hver gang. Da blir det ok til 'husbruk' , og jeg kommer ifra støkkjakta på skogsfugl med greie resultater :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når skeet er nevnt - vil jeg opplyse om at Smøla JFF har opparbeidet en skeet-bane.

 

For de som skal på åpningen av gåsjakten den 26.7. - vil jeg tro at Smøla JFF har skyting på denne banen en dag eller to i forkant.

Det har de ihvertfall gjort tidligere - på jegertrapbanen.

 

Selv om det er 25 år siden jeg har skutt skeet - synes jeg å huske at det var moro (- og særlig når jeg drikker av de whiskyglassene som var premier på Løvenskiold den tiden :) - og vil selvsagt være èn av de påmeldte før "gåsa skal ned".

Link to comment
Share on other sites

Trap kjedelig....ja, det er faktisk så dørgende kjedelig at hvis det var det eneste tilbudet jeg hadde i nærheten så hadde jeg neppe skutt med hagle, da hadde jeg heller kjøpt meg en kaster med fjernutløsning og skutt selv på et jorde.

For meg er det skeet, sporting og lerduesti som er toppen (og figurjakt forsåvidt, men det blir jo ikke helt det samme som lerdueskyting), det hender jo det dukker opp trapduer på stiene også, men jeg synes jeg har mer å hente med å trene skeet ift. stiskyting, trapduene drar man jo bare gjennom og treffer for det meste uansett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...