Shadob Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Noen som har et tips? Skulle gjerne fått slakket slagfjæren på et par S&W`er Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Var gjennom samme problematikken med en 617, og det ble sagt at Fiocchi var bløtere enn de andre, men jeg opplevde like mye klikk med dem. Det endte opp med Wolff standard power slagfjær og skruen helt i bånn for å få til 100% smell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadob Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 Har endel forskjellige retur/slagfjærer fra Wolff - men synes liksom at jeg ikke får allverdens gevinst med de - da jeg må bruke de hardeste fjærene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Wolff har to styrker på slagfjærene, standard og reduced. De ser dønn like ut, og jeg opplevde at en jeg kjøpte som standard i virkeligheten var reduced, dvs. pakket feil hos Wolff. Standard er noe lettere en Smith original, men det ble ikke det letteste avtrekket av det selv med slappeste returfjæra. Mye av den grunn gikk jeg over til 38 i spesialrevolveren. Jeg syslet litt med tanken om å redusere arealet på tennstiften så den skulle gå dypere inn med samme kraften, men det ble med tanken. Det er sikkert et eller annet krysningspunkt der arealet blir så lite at man ikke får knust tennsatsen skikkelig eller risikerer punktering. Om du har rund tennstift, skal det visst være noe å hente på å gå over til kileformet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Jeg hadde en halvauto 22 med en slakkfjær i for noen år tilbake. Der virket federal ammunisjon nesten støtt 9 av 10 mens remington virket "aldri" ca 1 av 10 gikkav på første forsøk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadob Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 Skiftet til 11 lbs returfjær i en mod. 17 og en 617 - og dro på banen isted - og knallet av endel CCI Std. På 617`en kunne jeg faktisk slakke slagfjæren også - med smell som resultat På den andre - må jeg nok gå tilbake til den avklipte org. returfjæren - og skru slagfjæren helt inn igjen Eller jeg får ta med 12 og 13 lbs returfjær i morgen - og prøve. Synes oppspennet blir bedre med "hel" fjær - selv om det er like tungt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 to skytterkompiser av meg sverger til S&B og fiocchi i deres skamsagde og grisetjunede M17 og 617 revolvere, alt annet gir visst klikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlavM Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Øke bredden på avtrekkeren syns jeg gjør at avtrekket føles lettere. Men så er jeg en av de sære som syns at de brede targetavtrekkerne er toppen(med riller) Men hardt avtrekk-kortere slagtid-bedre treff! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.