Jump to content

Bore opp 12/70 til 12/76?


hosthost

Recommended Posts

Har Beretta 686 o/u i kaliber 12/70, forkrommet løp. Skulle gjerne ha boret den opp til kammerlengde 76 for å kunne bruke magnum patron. Noen som har kunnskap om dette? Trengs det spesielt utstyr siden det er innvendig forkrommet løp? Noen som vet om børsemaker i Midt-Norge som kan gjøre en slik jobb? Skulle gjerne ha det klart før gåsejakta...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er fullt mulig å maskinere i dette materialet. Med senkgnisting går selve maskineringsbiten lett ihvertfall. Er flere bedrifter i trøndelag som har en slik maskin. Hvordan det blir med trykktesting, og om hagla vil tåle dette, det har jeg ikke peiling på.

Send meg en PM hvis du er interessert, så skal jeg gi deg navn på bedrifter som kan gjøre slikt i trøndelagsområdet før gåsejakta.

Link to comment
Share on other sites

Mulig det går an, jeg hadde ALDRI gjort det.

Uansett er det ingen jakt i norge du trenger 76 mm patroner på. Du blir ikke en bedre skytter av kraftige patroner. Mulig selvtillitten blir bedre, men det er nok uten grunn.

 

+1!

Har man svermen der man skal, holder 70 mm i lange baner.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Takk for råd og synspunkter. Jeg har beholdt kammerlengden 70 mm (og har truffet bra i gåsejakta etter at jeg klistret en liten lapp på venstre brilleglasset for å skjule løpet.... Jeg har nok venstre øye som ledeøye.) Har et spørsmål til om kammerlengde, og det legger jeg ut i en ny tråd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...