Jump to content

To nye "jern" i samlinga,*oppdatert med en liten videosutt*


TigerBlack

Recommended Posts

Var ute på litt sjopping på tirsdagen og henta to pistoler jeg har gleda meg til lenge.

 

 

Den første en Walther PP i 7,65mm, kjøpte denne på Jaktdepotet i Drammen og den er PEN.. Det er ett pitte lite slitasjehull i blåneringne på fronten av sleiden ,men det er så lite at det er knapt synlig. Den har tilhørt politibrigaden og ligget på overskuddslager en stund. Prøver å spore opp serienummeret for å finne ut når den ble produsert. Den er merket Carl Walter Waffenfabrik ULM/Do. Serienummeret er 378xxx og på utkastern er den merket 68 med ett rart tegn bak.

Jeg fikk med ett ubrukt originalt lærhylster til denne og denne får en god plass i samlinga. Den ble prøveskutt samme dag og den går kjempefint. Brukte Magtech 32ACP 71gr fmc og det gikk som bare fy. Den samler pent på 25 meter og jeg gleder meg til å bruke denne på spesial stevner. tror jeg kan gjøre det bra her.

 

Hvis noen vet om en plass jeg kan få tak i ett ekstra magasin hadde det vært bra, helst med "finger extention".

 

 

Den andre, da var det en tur innom Winge, Denne har jeg ventet på å gledet meg til en stund nå. Min første -45ACP... Noen som sa 1911 ?? nope.. M&P 45 takk.. (jaja, skal ha 1911 singlestack etterhvert)

 

Jeg har M&P i 9mm fra før og denne er jeg blitt veldig glad i, denne '45ern skuffet ikke, den er godt balansert, svært presis og har ett snilt rekyl, klart det kjennes at det er en '45er men den går veldig godt, den må skytes inn for å få balansen i avtrekket og jeg vurderer en avtrekksjobb på den ,men skal skyte den inn først.

 

Så var det rett opp på banen å prøve nyanskaffelsene og de skuffet ikke noen av dem. PP har jeg skutt med en gang for mange mange mange år siden ,og den var som jeg husket, presis og morsom. Ikke noe rekyl å snakke om (skulle bare mangle med en 7,65mm). Uvant å håndtere ett så lite våpen når jeg er vant med "fullsize" tjenestevåpen og en S&W 686 ,men det gjore det mer morro også.

 

PP.jpg

 

08072010134.jpg

 

 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...