Jump to content

Baikal kjøpt på XXL - leveres uten reimfester??!


thelberg

Recommended Posts

Kjøpte en Baikal IZH 27 EM-M-1C 3xMC 12/76 på XXL for et par dager siden - den til ordinær pris 4.490,-

 

Men, jeg oppdaget at noe vesentlig manglet med hagla - nemlig reimfester! Dette sammenligner jeg med å kjøpe en koffert uten håndtak - Du får den med deg, men det er jævlig tungvint å drasse på...

 

Jeg ringte XXL og gjorde dem oppmerksom på at hagla faktisk er avbildet med reimfester, men ble fortalt at den faktisk leveres uten(!?) fester - noe som forøvrig også gjaldt enkelte dyrere hagler oppe i 16.000-kroners klassen. Ikke hadde de reimfester på lager heller... :cry:

 

Noen som vet om sånne standard fester til å klemme rundt nederste løpet passer til denne modellen? Jeg vet de har løse reimfester på ABC Fritid, men om de passer... :?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Han skal sikkert bruke reima til å bære hagla når han ikke jakter vettu.... ikke alle baner som har forbud mot reim heller... Jeg liker reima når jeg har hagla på jakt, spesielt dersom det er mye gåing og lite skyting...

 

 

Beklager OT.... On topic: Jeg tror du kan bruke slike universale rem-fester på alle Baikal modellene... (har 2 stk selv, men S/S begge 2)

Link to comment
Share on other sites

hva skal du med reimfester etter?

 

Skal ha for å feste reima i :wink:

 

Når man tilbakelegger et par mil om dagen på støkkjakt, og starten/slutten av jaktbart terreng er en ren transportetappe på nesten en time hver vei, da er det kjekt å kunne henge hagla over skulderen. Det er forresten greit når man går skuddklar og det - og henge reima som en provisorisk jakt-/skytereim. Har praktisert dette et par sesonger nå med lånt hagle, og det fungerte utmerket...

Link to comment
Share on other sites

Tok en tlf til XXL på Tiller, og de hadde fester - og de kunne montere dem for meg. Greit å slippe og borre i en splitter ny kolbe selv :wink:

 

Får ta diskusjonen med dem etterpå. Tatt i betraktning at hagla er avbildet MED fester, mener jeg at jeg bør få dette uten kostnad... Vi får se :)

Link to comment
Share on other sites

Skulle de montere gratis?

Det ble ikke nevnt noen pris. På spørsmålet mitt om de hadde reimfester på lager, var svaret: "Jada, det har vi. Vi kan og hjelpe deg og sette dem på vi."

 

Om de gjør dette gratis i ren og skjær glede over å få lov til å hjelpe til kan jeg jo håpe på da :)

 

Jeg rekker ikke å få til dette før i morra. Skal oppdatere her etterpå :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ringte XXL igjen, siden de kanskje hadde gjort et forsøk på å ringe meg. (Ref. kimjorgen som ble oppringt...) Og det hadde de - for å fortelle at de ikke hadde riktige reimfester likevel.

 

Ble fortalt at dette var en børsemakerjobb, for det må borres og gjenges i mellom løpene for å få festet reimfestet. Og DET vil vel koste sine kroner ja...

 

Dette utvikler seg nå til å bli en prinsippsak for min del. Hagla er faktisk avbildet MED reimfester, og det står ingenting spesifisert i teksten at den leveres uten! Jeg kommer til å forlange at XXL dekker kostnaden med både deler og montering. Dette har med Markedsføringsloven å gjøre... Når de prøver å vri seg unna dette blir jeg irritert. Når jeg så får en kommentar fra han ekspeditøren på XXL om at "Hagla er laget for å skyte med, ikke for å bæres", blir jeg forbanna!

 

Siste ord i saken er ikke sagt...

Link to comment
Share on other sites

Stå på ditt og ikke godta å betale ei krone! Enten det eller så bruker du kjøpsloven og/eller markedsføringsloven og krever salget opphevet og pengene tilbake... for så å gå til en konkurrent å få samme børsa MED remfester.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt skal det være reimfester på hagla! I kjent XXL-stil kommer de sikkert til å "løse problemet" ved å endre bildet på nettsida. Inntjening og bunnlinje er det som gjelder - kunder og etterrettelighet er ikke det ikke så nøye med :roll:

 

http://www.anbefalt.no/omtale/1014634108/XXL+Sport+%26+Villmark+AS+avd+Kristiansand

Det føyer seg vel pent inn i rekka av slike hendelser det der. Har vært bort tilfeller tidligere selv også der det var mismatch mellom annonsert pris og prislapp. Alle de diskusjonene har endt opp hos butikksjef, og en passe høylydt - høflig men bestemt - argumentasjon. Så langt er alle disse slagene vunnet :)

Men - de burde være unødvendige i utgangspunktet...

 

Og jeg har tatt skjermdump av nettsia med "beviset" på.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med xxl på Tiller. De skulle ta det sørover(de som drifter nettsiden). Enden på visa ble iallefall at de skulle få sendt oppover reimfester og montere de uten kostnad. Jeg skulle ringe på mandag/tirsdag å høre om de hadde fått inn festene.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med xxl på Tiller. De skulle ta det sørover(de som drifter nettsiden). Enden på visa ble iallefall at de skulle få sendt oppover reimfester og montere de uten kostnad. Jeg skulle ringe på mandag/tirsdag å høre om de hadde fått inn festene.

Det var godt å høre. Håper det går like smidig med Lade da. Har forsøkt å ringe igjen i hele dag uten å få svar der :shock:

Venter fortsatt på svar på mailen jeg sendte i formiddag og...

 

Håper så mange som mulig her kan kikke innom nettsiden til XXL slik at det kan bekreftes at det virkelig var reimfester avbildet.

Klikk her for å gå direkte til den siden.

 

Skal ikke forundre meg om det kommer til sånn "Påstand-mot-påstand"-greie. Da er det kjekt at flere kan bevitne min påstand... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kikket på linken og kan ikke tolke bildet på annet vis enn at det viser en hagle med reimfester.

 

Om XXL skulle påstå noe annet tror jeg de har en jobb å gjøre for å få samsvar mellom markedsføringen sin og produktene de selger.

Link to comment
Share on other sites

XXL, er en pussig butikk. Du kan bestille en vare du ser avbildet på sidene deres, og når varen kommer, så er det ofte en helt annen modell(ofte en enklere modell) som kommer ned i postkassen. Rart at dem ikke tar kundeservice mer alvorlig, for hadde servicen vært bedre hadde det var en topp plass å handle fra. Dem er stor, har bra utvalg og har ofte gode tilbud. Prøver å unngå å kjøpe noe der, for det er mye arbeid å reklamere når dette skjer. Har opplevd lignende 2 ganger, men etter laaaang tid har det ordna seg til slutt da :D .

Link to comment
Share on other sites

Tror de har "fikset" på bildet nå. Ser ingen reimfester jeg hvertfall :roll:

De har nok rukket det ja - men det gjør ikke noe :D

 

Kjørte innom dem etter jobb i dag og etterlyste tilbakemelding på mailen. De bekreftet muntlig at det skulle ordne seg, men jeg insisterte på å få det skriftlig.

Da jeg kom jeg lå denne i innboksen min:

 

Hei,

 

Bekreftelse på at dette vil ordne seg.

Vi dekker kostnader av deler og montering av reimfester på din nyinnkjøpte Baikal IZH 27 EM-M-1C 3xMC 12/76 hagle.

 

Mvh

Leif

Villmark

XXL, Lade

 

 

Et ørlite tap for butikken - En gigantisk seier for folket (Meg) :mrgreen:

 

Nok en gang er konklusjonen - Det lønner seg aldri å gi opp :)

Link to comment
Share on other sites

Tror de har "fikset" på bildet nå. Ser ingen reimfester jeg hvertfall :roll:

 

Stemmer nok det. Det er et annet bilde nå, ja.

 

Herlig - da ble de i alle fall nødt til å korrigere markedsføringen sin denne gangen ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette føyer seg sannelig inn godt sammen med den tilbudsmailen jeg fikk i dag morges fra xxl.no.

 

Her står det følgende:

 

Ekte Zeiss - sjekk prisen

Vi har kjøpt opp et kjempeparti av dette kikkertsiktet. Zeiss Classic Diavari 2,5-10x50. Allroundsikte til all storviltjakt og baneskyting.

 

Når jeg trykker på linken i mailen jeg fikk, kommer jeg til dette produktet:

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/ki ... -4-1057820

 

Med andre ord denne kikkerten: Zeiss Classic 1,5-6x42 T* #4.

 

Her har de både lagt inn feil forstørrelse og størrelse på kikkerten enten i tilbudsmailen eller på selve produktet, hvem vet hvor.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har selv handlet mye på XXL Lagunen og der jobber bla. en eldre kar som heter Jan, han er kunnskapsrik og gir svært god service. De har også prisgaranti slik at du aldri betaler mer enn laveste pris på varen i Norge dersom du gjør dem oppmerksom på dette.

Min bror var seinest innom i går og kjøpte en ComMaster CM1570 jaktradio til 1299kr noe som etter min mening er gi bort pris for denne radioen. Se test her:http://susscrofa.se/butik/upload/jjo0811-072-076jaktradio.pdf

Var innom en gang for å kjøpe en annonsert Zeiss som de ikke hadde flere eksemplarer av og bla da tilbudt en annen Zeiss til en pris ingen her hjemme kan matche så jeg er veldig fornøyd med den service jag har fått på XXL.

Link to comment
Share on other sites

Å montere reimfester klarer vel de fleste selv. Fås kjøpt styggbillig fra Unaiten. Når det er sagt er det flott at noen gidder å ta opp kampen med de store kjedene. Har i lengre tid irritert meg selv også over lignende ting fra xxl, samt at de annonserer en vare og er tom nesten med det samme. Når så samme produkt kommer i kundeavisen neste uke, og de i mellomtiden ikke har fått den inn blir jeg irritert. Lokketilbud kalles vel slikt.

Link to comment
Share on other sites

gunleil: Joda, det er kanskje enkelt å montere selv, og billig å kjøpe. Men det er både enklere og billigere at xxl gjør det uten kostnad.

Jeg legger også om dekk på bilen selv uten problemer, men om jeg skulle kjøpt meg en bil vil jeg gjerne at den har 4 hjul påmontert, ikke 3. Dette er en prinsippsak.

Link to comment
Share on other sites

Tror du misforstod, eller jeg er dårlig til å forklare meg. Vet ikke om jeg mener det er en selvfølge at våpen leveres med reimfeste, men når det i salgsannonsen er avbildet skal det selvfølgelig være med om ikke annet er beskrevet.

 

Dette til informasjon så ikke flere misforstår meg.

Link to comment
Share on other sites

...Det kunne ta opp imot 14dager...

Hm. Det må da gå an å beholde den plassen i arbeidskøen sånn at man kan bruke hagla på skytebanen til det blir din tur hos børsemakeren? Meningsløst at den skal ligge i et skap der i påvente av at jobben skal bli utført...

 

Tror jeg vil forsøke å gå for den varianten når jeg får beskjeden fra XXL Lade...

Link to comment
Share on other sites

Hm. Det må da gå an å beholde den plassen i arbeidskøen sånn at man kan bruke hagla på skytebanen til det blir din tur hos børsemakeren? Meningsløst at den skal ligge i et skap der i påvente av at jobben skal bli utført...

 

Tror jeg vil forsøke å gå for den varianten når jeg får beskjeden fra XXL Lade...

 

Litt sent svar. Men jo, såklart, fikk beskjed om at de skulle sende den til børsemaker dagen etter når jeg var der. Så de sendte den nedover forrige fredag, og nå idag fikk jeg sms om at haglen var ferdig og på plass hos Xxl Tiller. 6 dager fra de sendte den, til den var ferdig og returnert. Det synes jeg slettes ikke var ille, hadde ventet meg at det tok i beste fall 14dager. Så litt skryt må de få når man blir positivt overrasket :)

Link to comment
Share on other sites

Flere som svarer sent :wink:

 

Jeg ringte og purret XXL Lade nå sist fredag. Hadde da enda ikke hørt fra dem i forhold til at reimfestene skal ha kommet inn. Jeg skulle få beskjed for de er nok like om hjørnet - var beskjeden jeg fikk.

I skrivende stund har jeg fortsatt ikke hørt noe, og skal nå sende noen velvalgte ord på mail igjen.

 

Bra noen er heldige da :)

Link to comment
Share on other sites

Dette føyer seg sannelig inn godt sammen med den tilbudsmailen jeg fikk i dag morges fra xxl.no.

 

Her står det følgende:

 

Ekte Zeiss - sjekk prisen

Vi har kjøpt opp et kjempeparti av dette kikkertsiktet. Zeiss Classic Diavari 2,5-10x50. Allroundsikte til all storviltjakt og baneskyting.

 

Når jeg trykker på linken i mailen jeg fikk, kommer jeg til dette produktet:

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/ki ... -4-1057820

 

Med andre ord denne kikkerten: Zeiss Classic 1,5-6x42 T* #4.

 

Her har de både lagt inn feil forstørrelse og størrelse på kikkerten enten i tilbudsmailen eller på selve produktet, hvem vet hvor.. :wink:

 

 

 

men jeg gikk på xxl sin hjemme side og fant nettopp den diavarin til samme pris, så var nok bare en feil;)

Link to comment
Share on other sites

...6 dager fra de sendte den, til den var ferdig og returnert. Det synes jeg slettes ikke var ille, hadde ventet meg at det tok i beste fall 14dager. Så litt skryt må de få når man blir positivt overrasket :)

Da ble det min tur. Etter en mail til XXL Lade i går ettermiddag fikk jeg en beklagelse i dag. Om jeg leverer hagla så snart som mulig loves den ferdig i løpet av neste uke :)

Link to comment
Share on other sites

Jøss! NÅ ble jeg virkelig imponert :shock::o

 

Leverte hagla på XXL Lade i går ettermiddag, sånn rundt kl. 14, og fikk telefon nå nettopp om at den var ferdig :D

Og med det har de en trofast kunde som vil skryte av butikken og servicen i lang tid fremover :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

var innom xxl i åsane i dag for å se på baikal haglene de har på tilbud, der spesifiserte han at de var uten reimfester men på internett siden deres viser bildet med reimfester

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ha ... 76-9005763

 

hva synest dere om baikal våpenet er dere fornøyd med det? han i butikken snakket mye negativt om det for så å snakke godt om slima haglen som skulle ta over for baikal i butikken.

Link to comment
Share on other sites

Er det avbildet med reimfester skal det leveres med reimfester. Du får skynde deg å ta en skjermdump av den siden før de endrer bildet! Også henviser du dem til de sakene som har vært her i Trondheim på XXL Lade og Tiller.

 

Jeg har vært et par runder på skytebanen med min nå, og jeg er allerede storfornøyd. Det sies jo å være en trofast sliter, og det er et merke som har vært på markedet lenge. Slima har jeg ikke hørt om engang, men nå er jeg ikke noen "kjenner" på feltet heller.

 

Baikalen passet meg som hånd i hanske uten noen form for tilpasning, og frem til nå har jeg ikke angret på kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

IZH 27 M-M 3xMC 12/76

Baikal IZH 27 en over og under jakthagle som leveres med stokk i oljet valnøtt, dobbel avtrekker, 3 choker - 1/4, 1/2 og full trangboring, ekstraktor, automatisk dobbeltvirkende sikring med hanefang, hardkrommet løp og kammer for økt slitestyrke, reimfester m.m.. Hver enkelt hagle er trykktestet og godkjent for stål utført av Tyske Proof House. - Vekt: ca 3,4 kg - Løp: 71 cm

 

 

står jo også at den er med reimfester så forstår ikke korfor den selges da uten.

Link to comment
Share on other sites

står jo også at den er med reimfester så forstår ikke korfor den selges da uten.
Som de som har kjøpt sikkert har sett mangler ikke bare festene men også monterings hullene å feste de i. Beklagelig at noen leverte paller med hagler ikke fyller spec'en de ble bestilt etter og at ingen legger merke til det før de blir solgt. Ellers er det vel ingen bombe at bilder priser og annonsetekster ikke alltid matcher produktet og en eller annen korrektur leser blir hengt. Slike misshaps skal jo da dekkes av det som står med liten tekst nederst på annonsebilagene.

Man kunne også klage på den forbedrede finishen på kassa og formen og etter mitt syn forbedrede grepet på det nye fortreet, som også skiller dagens utgave fra den forrige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...