Jump to content

Treegt!


Woff

Recommended Posts

:? Fant problemet: Skrudde av kompabilitetsmodus for siden i internett explorer, og da går alt raskt og fint.. Men da er det umulig å redigere eller skrive innlegg som er over et visst antall linjer...

Dette med treg lasting er noe som har dukket opp i dag, så det er vel it-duden(e) som har endret noe igjen tipper jeg? :roll::wink:

Link to comment
Share on other sites

:? Jeg / vi har samme problemet på endel maskiner her også ja. Tipper at driftsfolka her på kammeret ikke gidder å teste med kanskje den mest brukte internett-leseren. :cry:

Trøsten er at kammeret kun er (blitt!) en side som prioriteres lavt....

Link to comment
Share on other sites

Tipper det har å gjøre med nettverksinnstillinger på den enkeltes hjemmenett. Hos meg lastes kammerlogoen umiddelbart, men det tar lang tid å laste selve forumet. Her jeg er på ferie, har jeg akkurat samme båndbredde som hjemme, men her kommer hele siden umiddelbart på den samme pc-en. På jobb går det raskt enten det er kablet eller trådløs tilkobling.

 

Edit: Presisering

Link to comment
Share on other sites

:roll: Nyinnstalert Google Chrome fungerer den ja... Får opp sidene omtrent like raskt som IE. Ser at det er annonsefeltet på høyre siden som er problemet. Dette er noe som setter ned hastigheten på hovedsiden betydelig både i IE og Chrome! Fordelen med Chrome er at den viser siden etterhvert som den lastes, mens IE venter til annonsefeltet er ferdig lastet før hovedsiden vises..

Da får jeg avinstallere Chrome.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke opp noe i annonsefeltet.

IE melder om feil på side.

 

Feilmelding følger:"

Detaljer om feil på webside

 

Brukeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; InfoPath.2)

Tidsstempel: Sun, 11 Jul 2010 12:33:29 UTC

 

 

Melding: Forventet '{'

Linje: 160

Tegn: 1

Kode: 0

URI: index.php

 

"

 

Hvis noen her med teknisk innsikt og tilgang kunne sett på dette, hadde jeg satt pris på det.

Link to comment
Share on other sites

Det er etter det jeg forstår det tomme annonsefeltet som lager problemene! I IE så kommer det riktig som du sier 'error on page' når siden lastes. Antaglig en scriptfeil som har sneket seg inn. Hvis kompabilitetsmudus er slått PÅ i IE stopper det opp i et halvt minutt mens hovedsiden lastes. De andre sidene lastes lynkjapt i forhold..

Link to comment
Share on other sites

Har ingen problemer med kammeret jeg. Både portalen og forumet fungerer utmerket. Har aldri gått så raskt som nå. Med IE :mrgreen:

 

Ang det at annonsene ikke er der lenger så ble de midlertidig fjernet for å se om det var det som lagde krøll for serveren her for ei stund siden.

Link to comment
Share on other sites

Ufatterlig treg side hos meg, det gjelder alle sidene på kammeret. Kun logo som kommer og så er det 10-11 sek forsinkelse på resten.... Opera 10.60 (min standardleser)

Samme forsinkelse på IE....

Chrome..... ingen forsinkelse.

 

Er tydeligvis føkk øpp med ett eller annet. :(

Link to comment
Share on other sites

Eg kjører FireFox og har ingen problemer og ingen tregheter iallefall. Det kan være som skrevet tidligere i tråden at enkelte nettlesere og enkelte innstillinger som kan være årsak til dette, men dei på Drift får sjekke litt for å eventuelt gå gjennom systemet her, kanskje det kan være litt til hjelp for andre nettlesere.

Men det er ferietid her og det kan ikkje forventes at alt skal skje på eit blunk, det har blitt brukt ganske mykje tid i det siste på andre ting som å ha ei akseptabel oppetid på forumet. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Det varierer forøvrig enormt.. Nå gikk alt i raskt tempo, men når jeg skrev spørsmålet tok det nærmest minutter før sidene ble oppdatert... (Feilmeldingen 'Done, but with errors on page' dukker alltid opp forøvrig. Er eneste forumet som jeg vet om med denne feilen..)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er plaget

Av hva? Isijas? Feilmeldingen, som ikke har noen praktisk eller kosmetisk betydning? Eller bare generelt plaget? :wink:

 

Angående feilen: IE mener det mangler { to steder i index.php. Men siden lastes og ser riktig ut, lastehastighet er ikke tregere enn forventet i IE så sant serverene er responsive. (som de ikke var i sta, men virker å være schnappy igjen nå)

Link to comment
Share on other sites

Den enesete plassen hvor tinge er stivfrosset er vist på dette forumet, det er tregt - i allefall å få opp hovedsia.

 

Jeg har samme problemet.. hovedsiden bruker opp til minutter på og laste seg inn. og det er kun på kammeret.no ingen anna netsted som jeg er innom på..

Link to comment
Share on other sites

Når dere sier hovedside.. Hva mener dere da? Portalen, eller forumet? Det er nemlig to forskjellige systemer.. :wink:

 

Portalen er sinnsykt treg, det er vi klar over og jobber med å løse det. Her vil det komme nyheter etterhvert som vi blir klare.

Portalen er den som ligger på http://www.kammeret.no

Forumet har hatt litt ustabil ytelse i det siste, men vi har tatt noen grep i dag som vi håper skal forbedre det litt.

Forumet ligger på, ja dere gjettet det: http://www.kammeret.no/forum

Link to comment
Share on other sites

Har vært flere dager nå med utrolig tregt respons både fra "kremt" jobb-nett og fiber hjemmenett. Kun sidene til kammerat.no som henger fast... testet med mange forskjellige browsere. Ser ut til å ha sluppet taket i dag, for nå går det raskt igjen...

 

Mon tro om noen kanskje driver et lite DoS, håper de som drifter denne siden står bak en liten firewall/proxy som kan filtrere uønsket trafikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...