Jump to content

For lange kolber på enkelte hagler?


Tiurjeger

Recommended Posts

Jeg trenger kolbelengde 36, fra avtrekker til midt på kolbekappa bak.

Finner hagler som passer meg helt perfekt, benelli sine blandt annet.

Men beretta sine leveres alle i ca 37 cm lengde sånn ca.

 

Jeg selger ofte og bytter ofte våpen, synes derfor det er komplisert å kjøpe beretta pga dette, med en gang man har fått kappet en kolbe så er den mindre attraktiv på annenhånds markedet.

Hvorfor leverer ikke beretta sine hagler med kortere kolbe, er jo bare å bygge ut med kolbekappe.

 

He he så sier sikker noen hvorfor bytte hagle så ofte, vel jeg går fort lei, og har man våpen dilla så er det alltid noe nytt man har lyst på :wink:

Og akkurat nå har jeg lyst på en Beretta over og under ultralight, men kjenner jeg meg selv rett så om to-tre år så har jeg lyst på noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Har hat samme problemet selv, har nå 3 hagler, en gammel s/s baikal som kun er pynt(arvegods), en baikal o/u som jeg har

kappet kolben slik at den passer meg. Ble uansett ikke helt fornøyd med baikalen(pga av dårlig trykktesting) så jeg kjøpte meg en franchi fast white, denne er justerbar med shims og ulike lengder på kolbekapenne . Har hat både benelli nova og baikal mp-153, novaen blei for lang for meg og baikal mp-153 var framtung og lang + at den ikke veksla lerdupatroner. Har du sett på

beretta white onyx short ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...