Jump to content

Beretta el Benelli 1/2auto


gaupejeger

Recommended Posts

På leirduesti er du avhengig av at den lader om leirdueammo. Benelli gjør det.

Usikker på om Berettaen fremdeles er gassdrevet, men de har hatt problem med svake patroner før ihvertfall. Sikkert noen her som har erfaring med beretta halvauto.

Link to comment
Share on other sites

@slemmo: ok! Som sagt jeg kjenner ikke beretta halvautoer. Jeg har bare sett en del problemer med gassdrevne halvautoer på banen. Du har sikkert rett. Benellien min takler iallefall alt av ammo og den er rekyldrevet.

 

Hva med tilpassinig av stokker, er det mulig hvis man må gjøre det.

Skal ha plastikk ikke trestokk

Mange halvautoer leveres med shims for tilpassing av fall og kastoff/on. Lengden kan ofte justeres vha. utskiftbare kolbekapper.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke noe problem med lerdueammo hverken på Benelli eller Berettahagler lenger, på Berettas halvautoer følger det med shims for justering av stokk, og det er jeg ganske sikker på at det gjør på Benellihaglene også.

Link to comment
Share on other sites

Har en franchi fast white, den er vel produsert av benelli

 

Det er Beretta Holding Group eier disse selskapene, men våpnene produseres ikke på samme fabrikk. Fabrikken som lager Franchi ligger i Brescia mens Benelli blir produsert i Urbino. Produksjonen av disse holdes adskilt.

 

Enkelte tror disse børsene er identisk oppbygd. Funksjonen er lik, men det er ingen deler her som går "om hverandre". :wink:

 

Franchi lager Franchi mens Benelli lager Benelli..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...