Jump to content

Endelig ny jaktkompis!


rotorhead

Recommended Posts

Etter ca 1000km i bil på 24 timer, fikk jeg hentet hjem min nye jaktkamerat!

 

Han heter Tassen og er en hærlig Svarthund på 11 uker som jeg håper jeg skal få mange gode jaktstunder med! En hærlig liten krabat med stor oppdagelseslyst og utrolig lærevillig. Planen fremover er å trene grunndressur, og begynne så smått med blodspor. Godkjenning som ettersøkshund og deretter spore hjort og elg til krampen tar oss.

 

Dette skal bli morro! Skal se om ikke jeg kan laste opp et bilde eller to.

 

2pts7yb.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Grattis, og lukke til.

 

Han heter Tassen og er en hærlig Svarthund på 11 uker som jeg håper jeg skal få mange gode jaktstunder med! En hærlig liten krabat med stor oppdagelseslyst og utrolig lærevillig. Planen fremover er å trene grunndressur, og begynne så smått med blodspor. Godkjenning som ettersøkshund og deretter spore hjort og elg til krampen tar oss.

Nesten litt skremmande. Både rase, namn, bruksområde og planen her samsvarar 100% med mine framtidsplaner... :shock:

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Her går det i 100... Tassen utforsker sine omgivelser og han har allerede knyttet bånd til undertegnede. Han har også fått hilse på min far sine 11 engelsksettere, noe som ble en intens opplevelse for småen.... Vi kjører hardt på grunndressur fra dag en, og han sitter nå på håndsignal allerede. Så dette er lovende. Det er imidlertid mer arbeid å oppdra mine to gutter til hvordan de skal forholde seg, og behandle Tassen.

 

Skal prøve å få lagt et spor for ham om noen dager.

, så får vi se hvordan det går....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...