Jump to content

Hvor høye er ringene? Tja, spørs hvordan du måler det...


Palinder

Recommended Posts

ÅÅH! Frustrert! Jeg prøver å finne ut hvor lave montasjer jeg kan sette på børsa til min far, men det er jo rene detektivarbeidet å finne ut hvor høye de ene eller andre montasjene er. Ingen som måler på samme måte, og selvfølgelig tommer og milimeter om hverandre.

 

Sako måler ringer fra bunn av base, det vil si bunnen av sporene i låskassa, altså ikke fra toppen av låskassa, og til midten av ringene(tullete). Er det noen som vet hvordan Leupold og Warne måler sine montasjer, som passer til Sako?

 

Noen her som har Leupoldringer til sako i størrelse High? Kan du i så fall måle hvor høye de er?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har noen Leopould ringer nå hjemme til lån, som jeg har prøvd til min Weatherby Mark V med Weaver baser. De er 12mm, og da passer akkurat en kikkert med 50mm objektiv på min rifle(uten at kikkerten tar nedi løpet). Neste er 17 mm, som jeg syntes ble for høye. De passer vel en 56 mm kikkert tenker jeg. Jeg har forskjellige bredder på basene mine, så jeg sliter med å finne ringer som kan passe. Den fremme (S35 base) sitter montasjen(ringen) som støpt. Men ikke ringen på bakre base(S36 base) der er det litt slarke. Måler fra bunnen av ringen til der en ligger ann mot basen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...