Jump to content

STI Targetmaster til felt ?


Orion

Recommended Posts

Lurer på om det er noen her som kjenner til eller eier en STI Target Master?

Hvilke erfaringer har de som har brukt den? Er den god? Til felt-skyting (mil/grov).

Godt avtrekk?

Kom med synspunkter hvis dere har. Jeg er på nippet til å bestille meg en....!

Link to comment
Share on other sites

Bare et par ting.

Jeg hadde endel klikk med min, det viste seg at slagfjære var lett + at den var avkuttet endel.

Byttet slagfjær og har ikke hatt antydning til funksjonsfeil siden. (Skutt 1500-2000 skudd nå)

Så hvis du lader selv er det sikkert ikke noe problem, jeg skyter kun fabrikk. (S&B 115 FMJ)

 

Pistolen er utrolig presis, behagelig rekyl selv om den har høyere kjernelinje enn f.eks Pardini.

Gode sikter.

Nydelig avtrekk.

 

Får ikke fullrost Targetmasteren :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Antagelig en av de beste militærfeltpistolene du kan få nå om dagen. Personlig synes jeg 6" SVI'en Capsicum leverer virker å være hakket hvassere, men så kostern noe sånt som over 25tusen og ikke under femten tusen som STI'en.

Link to comment
Share on other sites

Targetmasteren er en rå felt maskin (har en kompis med en), men den er thigth og man må ikke bruke for tykk olje etc på den. Da vill den ikke.

 

Kort beskrivelsen er at den er meget godt egnet til feltskyting, rekylen er behagelig, og den veklseler med det meste som er lovlig til militærfelt.

Link to comment
Share on other sites

Har sannsynligvis den første TargetMasteren som kom til landet, kjøpt rundt ca 2003. Den har nå gått ca 20-25000 skudd. Ingen brekkasjer eller feil overhodet.

Eneste negative er et relativt "komplisert"baksikte som gjør at det blir en tanke høyt. Til feltskyting trenger man ikke slikt, men om også PPC er med i vurderingen er det midt i blinken. Går supert med både hjemmeladd og fabrikk, samt støpte kuler som jeg mest benytter( skjøt 12 skudd i Ransomrest med den og hjemmestøpte blykuler, 12 skudd innen 19mm)Har vert nede i 115 i faktor bare for å teste nedre funksjoneringsgrense, men går best rundt 130 i faktor med mine ladninger.

Den ultimate feltracer? Tja, jo,nei.... Liker du 1911 er det noe av det bedre for en fornuftig pris, husker jeg betalte 17600,- for den med høy dollarkurs osv, men skulle bare ha den. Pardini og Sig X-six er nok minst like bra, men jeg ser på det som et verdivalg 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt militærfelt med en TargetMaster(6"RangeMaster) i flere år og kan trygt anbefale den til militærfelt, til grovfelt faller den igjennom og har ikke sjans mot .32 matchpistoler.

 

Enig med OlavM når det gjelder Aristokrat siktene, jeg likte de ikke så jeg spesialbestilte en RangeMaster med 6" sleide/løp(lang ventetid).

 

Jeg opplevde at sleiden kunne være litt tung når man ladet seg ned mot faktorkravet i militærfelt så jeg fikk Bakeren til å lette sleiden. Den gikk meget godt med hjemmestøpte blykuler.

 

Men det finnes jo andre alternativer, jeg fikk prøve en Sig Sauer i våres og den likte jeg veldig godt. Så nå har jeg solgt min STI og kjøpt en Sig Sauer X-Six. Jeg skyter bedre med Sig`n og for meg er det den perfekte pistolen til militærfelt, men den koster jo en del mere da.

Link to comment
Share on other sites

Takk igjen til alle som har tatt seg tid til å skrive om TM.

Tror nesten det blir en slik på meg. Jeg har også vurdert Sig X-six, men synes prisen er litt i drøyeste laget.

En klubbkamerat har en X-six som jeg fikk prøvd noen skudd med, og den er nydelig, men...

Skulle gjerne ha fått prøvet TM, men jeg bor jo i grisgrente strøk nordpå, så det blir vel ikke så enkelt. :?

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde X-six’n min oppimot en 6” SVI Infinity i dag(der skulle du ha vøri Evert 8)). Og jeg må si ”jummy” hadde det ikke vært for at X-six’n er så utrolig bra, hadde SVI’n stått øverst på handlelista.

 

Jeg har ikke fått prøvd targetmaster, men har testet rangemaster med letta sleide. Superfin den, men i og med at jeg også har vurdert en STI i 9mm så kom jeg vel frem til at sleidene egentlig var litt i tungeste laget ut av esken, og trengte litt jobbing. X-Six’n derimot var ”turn key”.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...