Jump to content

halvautomat halge, trenger noen tips og erfaring.


revjeger

Recommended Posts

jeg har sett på en del halvautomater nå, og har funnet noen som er i bra pris for meg :) mellom 5000-10000 kr.

 

 

1. Baikal MP-153.

 

noen som har erfaring med denne, eller tips ?

 

http://www.beverensport.no/default.pl?s ... pageId=257

 

 

2.Winchester Super X Composit Stalker.

 

http://www.beverensport.no/default.pl?s ... pageId=257

 

noen som har erfaring med denne, eller tips ?

 

 

 

3.Weatherby SA-08

 

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ha ... cm-1059548

 

noen som har erfaring med denne, eller tips ?

 

 

 

4.Stoeger 2000

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=901

 

 

noen som har erfaring med denne, eller tips ?

 

 

har lest at noen av dem, låster seg med lerduammo, men order seg etter 100-150 skudd. men et nytt våpen må jo skytes inn osv..har søkt mye her på kammert, og sett noen tråder om disse våpene, men håper på et positivt svar.

 

 

har lyst på ei av dem, så ikke låster seg med 24 g ammo, hvis dere skjønner.

 

 

 

 

Håper på svar.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg kjøpte meg den baikalen og er kjempefornøyd med den.. den lader ikke all leirdue ammo til og begynne med, men, de xxl har ladet den uten problemer. etter 1000 skudd fra xxl ammo ladet den også den andre ammoen som ikke fungerte i starten.. så baikalen er uten tvil et kjempekjøp! så lenge den passer deg så klart.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, den lader 24grams ammo :) den xxl har hadde 20m\s høyere utgangshastighet enn den jeg kjøper på leirduebana, så da var det akkurat nok til at den greide å lade om når hagla var ubrukt. men, nå lader den også den jeg kjøper på bana. har ikke prøvd andre ammotyper, men, begge disse fungerer perfekt nå. prøv den! passer den deg så er det bare å kjøpe! :)

Link to comment
Share on other sites

Har selv hat en baikal mp-153, den fikk jeg ikke til å lade om med lerduepatroner :cry: , fulgte det som sto

i innstruksjonsboka og stilte på gass skruen uten at det ble noe forskjell. Bytta den inn i en franchi fast

white, den lada om med lerdupatroner etter første skudd, veier mye mindre en baikalen å med bare 2,7kg,

den kan jeg anbefalle.

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har selv en beretta extrem 2. Den gikk ca 35cm til venstre så den var ikke jeg fornøyd med, fikk nytt løp på rappen som gikk like ræva,enda en gang til børsemaker så nå håper jeg den skal gå bedre( han rettet løpet).Dette er ikke første gang med disse børsene så vær på vakt.Heng opp ei pappskive å ring rundt en 75cm sirkel, det er viktig at selve papp plata er en del større en 75 cm, da får du et riktig bilde av hvordan sørpa sitter.Fyr løs på 35 meter å se. mvh -m-

Link to comment
Share on other sites

Kjøp en brukt benelli...helt uslitelig og automathaglenes Rolls Royce. Har hatt en Super 90 M1 i 10 år..har aldri hatt funksjoneringsfeil med den, verken med 12/76 ladninger, eller med 24 grams lerdueladninger. Alle som har prøvd den får lyst på den, og alle skyter bra med den. Er faktisk favoritten i våpenskapet mitt. Her kan du ikke gjøre feil.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha 12/89, kjøp Baikalen. Har den selv, og den funker kongebra til det jeg bruker den til (kråker, gjess, måker osv). Lader også leirduepatroner dersom du skyter den inn med tunge ladninger første 200 skudda ca. Den er litt framtung, men det er ikke noe problem for meg hvertfall. Jeg har en beretta o/u for jakt som det blir litt gåing på, også bruker jeg halvautoen til søpledynga, ved havet og andre steder hvor berettaen griner litt på nesa :wink:

 

Har tilogmed satt på et rødpunktsikte på MP-153en, funker toppers på kråke!! Bommer aldri 8)

Men for å komme tilbake til topic, jeg tror at du finner mange bedre halvautoer enn baikalen dersom det ikke er så viktig med 12/89.. Den er framtung, sikringa blokkerer bare avtrekkeren, og den har litt langt løp. På tross av det er jeg faktisk ganske fornøyd med kjøpet :) Bra hagle!

Link to comment
Share on other sites

er dette denne benelli super 90 M1 ?

 

http://www.vaapensport.com/m1sandp.jpg

 

 

den uten pistol grep ? hvor selger dem den ? :)

 

takk igjen for hjelpen,folkens :) kjempe bra..

 

 

Ja, jeg har den øverste av dem med "vanlig" pistolgrep. En får kjøpt den andre kolben for 800-1100,- men tror ikke den er like bra å bruke i praksis, selv om det selvfølgelig ser Tacticool ut..

Link to comment
Share on other sites

Franchi og benelli er ganske like, da det er benelli som produserer de, tenkte selv på å kjøpe beretta

xtrema 2, gla for at jeg ikke gjorde det når jeg hører folk har problemer med de. Ville godt

for benelli eller franchi, den jeg har ( fast white) har fornicklet låskasse, dette skal vist

være bedre motstandsdyktig mot rust.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde med meg 3 hagler på banen sist uke. En ungdom med en billig halvautomat fikk problemer med sin hagle. Jeg ba ham ta Benellien isteden (Benelli comfort). Han skjøt et par serier med den, og ble overbevist om at han skulle kjøpe seg en slik når han fikk råd.

 

Hans første uttalelse var forresten "fyyy f**n for ei go hagle!"

Link to comment
Share on other sites

Er dette din første hagle?

 

Hva er grunnen til at du vil ha halvautomat?

 

Jeg kjøpte halvautomat fordi jeg ville ha en Benelli. Kunne ikke falt meg inn å bestemme meg for at jeg ville ha halvautomat, og deretter kjøpe noe rallemikk fordi økonomien var begrenset. Da hadde jeg heller sett meg om etter en o/u.

o/u har noen fordeler som halvauto ikke har. Og i jaktsammenheng har halvauto ingen fordeler sammenlignet med o/u.

Link to comment
Share on other sites

Er dette din første hagle?

 

Hva er grunnen til at du vil ha halvautomat?

 

Jeg kjøpte halvautomat fordi jeg ville ha en Benelli. Kunne ikke falt meg inn å bestemme meg for at jeg ville ha halvautomat, og deretter kjøpe noe rallemikk fordi økonomien var begrenset. Da hadde jeg heller sett meg om etter en o/u.

o/u har noen fordeler som halvauto ikke har. Og i jaktsammenheng har halvauto ingen fordeler sammenlignet med o/u.

Halvautomat har jo snillere rekyl å det er jo gull. Kjedelig å banke skuldra i filler med en o/u 12/89, det sparker jo noe sinnsykt. mvh -m-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...