Jump to content

Nytt MMS-kamera. Trenger hjelp.


Granleggen

Recommended Posts

Var en tur til Sverige forige uke og kom da over et mms-kamera. Syntes kameraet virket greit nok til mitt bruk, så det ble til at jeg kjøpte et. Var nok litt for rask når jeg handlet, for det jeg ikke tenkte på var at medfølgende innstillingsinnstrukser var for de svenske mobilopperatørene. Det vil si en hel drøss med nummer og koder for hver enkelt mobilopperatør som må sendes på sms fra master (min mobil) til enhet (mms-kameraet).

Telenor.se (svenskenes Telenor) er en av opperatørene som det følger innstrukser til. Til kameraet har jeg skaffet et kontantkort (Nett & kontant) fra Telenor (Norsk).

 

Etter å ha fulgt innstruksene til Telenor.se så virker flere av fuksjonene. For eksempel så kan jeg ringe opp kameraet og jeg kan bli oppringt av kameraet. Men den viktigste funksjonen til kameraet får jeg ikke til å virke, nemlig det å sende MMS-meldinger. Istedet mottar jeg en sms med meldingen: Received infrared sensor alarm, images quantity is 5.

 

Jeg vil tro at det er innstillingsinnstruks til norsk Telenor jeg trenger. (Synes det er litt rart i.o.m. at noen av funksjonene virker som de skal :roll: )

 

Hvis det er noen som har samme kamera, eller noen som innehar litt mer tekniske egenskaper enn meg :roll: som kan hjelpe meg så setter jeg stor pris på det.

 

Kameraet heter: V900-B2 GSM Remote Camera

 

SIM-kortet er åpnet for å sende og motta MMS.

 

All hjelp og alle tips mottas med stor takk :D

Link to comment
Share on other sites

Hei Griffen! Fant en del nyttig info på baatplassen.no Flere på det forumet med samme problem. Fant noen innstillinger som skulle virke til telenor, men har ikke fått kameraet mitt til å sende mms enda :( . Skal se litt mer på forumet over helga. Tusen takk for tipset :D

 

Hvis det er flere som har nyttig info så setter jeg stor pris på det.

Link to comment
Share on other sites

Fungerer dette kameraet under rådende norske forhold i skauen??

Tåler det fuktighet/kulde???

 

Jeg sitter tålmodig og venter på at ett holdbart produkt skal entre markedet - så man kan effektivisere åtejakta etter rev.. Trenger forøvrig ikke en overvåker som tar bilde - men er interessert i noe som varsler pr sms med tidspunkt om natta, så man får en pekepinn på peakperioder på aktivitet..

Link to comment
Share on other sites

Fungerer dette kameraet under rådende norske forhold i skauen??

Tåler det fuktighet/kulde???

 

 

Ifølge teknisk data til dette kameraet så er arbeidstemperaturen -10 til +45 *C og lagringstemperatur -20 til +60*C Kameraet egner seg nok derfor ikke når graderstokken blir vell blå. Likevell tror jeg at det produsenten har oppgitt er godt innenfor rammene. (Skal bli intresangt å se til vinteren)

Kameraet er ikke vanntett, men ifølge teknisk data står det: Relativ fuktighet:10-90% uten kondens.

For at kameraet skal tåle regn og kulde har jeg tenkt å lage en annordning slik at det er tak over kameraet. Selve kameraet har jeg tenkt å tre inn i trykkfast markisolasjon (joakkafoam el.l.) Jeg har også tenkt å koble kameraet til et 12v batteri. (Standbytid til kameraets batteri er oppgitt til 24t)

Dette kameraet er i utgangspunktet tenkt som overvåkningskamera til bl.a. båtplasser og garasjer o.l. Ifølge forumet på baatplassen.no virker det som de fleste brukerne er godt fornøyd med produktet. Blir intresangt å se om det fungerer like godt som åtekamera.

 

hva med om du legger ut denne instruksen du fikk for å få dette til å virke i norge? dersom det ikke går med den instruks som følger med er der sikkert flere her som kan dra nytte av det du fikk vite.

 

Kameraet er et resultat av en spontanhandel jeg gjorde. Har senere funnet ut at det også selges i Norge på bl.a. www.intershop.as/ Regner med at beskrivelse på nødvendige innstillinger til norske opperatører følger med der. Men hvis flere handler kameraet i sverige så er innstillingene til Telenor som følger: (Alle sms`er sendes til kameraets tlf.nr.)

 

Send #00# og vent på svar.

Send #124#http://mmsc# og vent på svar.

Send #125#010.010.010.011#9201#mms#

 

Nå skal alle funksjonene til kameraet fungere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...