Jump to content

Vurderer nytt baksikte til min sabatti kombi


Jeger1234

Recommended Posts

Da jeg gikk til anskaffelse av min Sabatti kombi var planen å kun bruke de åpne siktene. Etter noen runder på skytebanen, og selv med bestått prøve klarer jeg ikke å samle gode serier. Monterte min zeiss conquest, og dro på skytebanen i dag. Med sellier & bellot 173 grain samlet jeg gode serier. Så børsa går godt, men jeg takler ikke de åpne siktene. Nå vurdere jeg å skaffe meg et annet baksikte, og i den forbindelse snublet jeg over dette siktet på brownells.

Se link:

http://www.brownells.com/.aspx/pid=2214 ... VER_SIGHT#

 

Noen formeninger om dette kan være et brukanes baksikte?

Siden dette er et fast baksikte, vil det være mulig å treffe godt med haglepipen?

 

 

p6610000441.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Er helt håpløse sikter på Sabattien ja. Det jeg gjorde med min var å bytte ut kornet foran med kornet som sto på Tikkaen min. Fikk en børsemaker til å frese spor og lime inn kornet på kornfoten for noen få hundrelapper. Baksiktet filte jeg til med fil til skuret var firkantet og vesentlig videre. Med litt forsiktig nedfiling av kornet hadde jeg plutselig gode firkanta jernsikter på kombien. Skyter veldig godt med disse. Har med litt lim låst skuret i stående stilling, for å være sikker på at det står klart når jeg skal skyte. Vil ikke ha et klaffsikte som man aldri vet hvilken posisjon det står i. Hagleskyting med disse siktene går helt ok. Blir iallefall ikke noe bedre siktebilde for hagleskyting når baksiktet er lagt ned. Har funnet ut at jeg foreløpig klarer meg med disse siktene på denne børsa.

Link to comment
Share on other sites

p6610000441.jpg

 

Uten at jeg har noen spesiell erfaring med kombien, har jeg tittet på det siktet ifb med ønsket om hullsikte bak på en rifle, og forkastet det pga følelsen av å miste oversikten i det - det er veldig digert og dekker mye av "utsikten" når det er montert...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått blendet av baksiktet på min Merkel sl2. Bakgrunnen var ikke optimalt syn i forhold til grove åpene siktemidler. Bakerst på skinna, så tett opp mot øyet som mulig, er det montert ett vippbart jaktdopter. Nedfellt bygger det nada og sikteskinna framstår som på et haglegevær.

 

Vågsland gjorde jobben. Pent og ikke veldig kostbart. Fungerer meget bra. Godt fornøyd med modifiseringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...